حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب پارس با اشاره به توصیه هایی به رئیس جمهور منتخب برای تعیین کابینه دولت یازدهم تأکید کرد: مطمئناً وجود افراد متعهد، متخصص و مجرب و دارای مدیریت کارآمد در کابینه دولت یازدهم حائز اهمیت خواهد بود.

ابراهیمی با بیان اینکه شناسایی افرادی با سعه صدر بالا می تواند کابینه یازدهم را مطلوب کند اظهار داشت: روحیات وزرای کابینه یازدهم باید همواره با محوریت جذب تمام جریانات سیاسی کشور بوده و درمقاطع دفع به ضرورت عمل کنند.

این عضوشورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه به نبایدهای دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دوری از تنگ نظری، گروه گرایی، رفع منافع شخصی گروه های خاص باید مدنظر دولت یازدهم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کابینه یازدهم به منافع ملی و مردمی بیاندیشد تصریح کرد: سر تعظیم فرود نیاوردن به سمت بیگانگان و یا به تعبیر دیگر دشمن ستیزی و استکبارستیزی باید در ذات افراد کابینه یازدهم یافت شود.

ابراهیمی ادامه داد: اعضای کابینه یازدهم باید نسبت به نظام و رهبری نظام نهایت توازن و هم سویی را داشته و تبعیت از مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند.

این عضو کمیسیون جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: اعضای کابینه دولت یازدهم باید همواره این مفهوم که مشروعیت خود را از مردم و رهبر انقلاب کسب کرده اند را فراموش نکنند.

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه برخی از مسئولین مبنی بر اینکه انتخابات ۹۲ شکست افراط و تفریط بود تصریح کرد: در بخشی از واقعیات، این مسئله که انتخابات ۹۲ شکست افراط وتفریط بود صدق می کند.

ابراهیمی با بیان اینکه می توان افراط و تفریط را هم در بین اصولگرایان و هم اصلاح طلبان مشاهده کرد افزود: در دوران اصلاحات حتی ما شاهد تعویض آبدارچی ها در بدنه دولت بودیم که این مسئله در دوران اصولگرایان تبدیل به عدم تحمل بخشی از اصلاح طلبانی که به هیچ وجه مشکلی با نظام و رهبری نداشتند مواجه شدیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با وجود افراط و تفریط در بدنه اصلاحطلبان و اصولگرایان در حال حاضر تکلیف چیست؟ تصریح کرد: به واقع رئیس جمهور منتخب در اولین نشست خبری خود به نکات خوبی اشاره کردند که نشان می دهد ایشان خواستار بازگشت اعتدال گرایی به بدنه نظام هستند.

ابراهیمی افزود: رئیس جمهور منتخب به واقع گویای این امر بودند که قصد دارند کابینه خود را از تمام نیروها از جمله اصلاح طلب، اصولگرا تشکیل دهند که این امر خود موضوع شایستگی افراد در کابینه یازدهم را به میان می آورد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: مطمئناً استفاده از جریانات سیاسی کشور با قید شایستگی می تواند آینده مطلوبی را برای دولت یازدهم رقم زند.

ابراهیمی با بیان اینکه جامعه وحدت بین جریانات و شرکت آنان را در مناسبات سیاسی کشور طلب می کند افزود: ما از ابتدای انقلاب هم باهمین تفکر و منش پیروز عرصه انقلاب بوده ایم که این امر مطمئناً تأثیرات چشمگیری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پیروزی همه مسئولین تنها حول محور ولایت پذیری و قانون محقق می شود لذا ما نه می توانیم بدون قانون پیش برویم و نه بدون ولی فقیه.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به عضویت رئیس جمهور منتخب در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در رابطه با دیدار این جامعه با رئیس جمهور منتخب گفت: مطمئناً این جامعه در روزهای آتی دیداری با رئیس جمهور منتخب خواهد داشت.

وی در رابطه با مراحل تدارک این دیدار ادامه داد: یا جامعه روحانیت مبارز از ایشان دعوت به حضور در مجمع خود را خواهند داشت و یا اینکه این جامعه طی هئیتی به دیدار رئیس جمهور منتخب خواهد رفت.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر پیروزی روحانی در انتخابات بهترین موقعیت را برای جامعه روحانیت رقم زده است ادامه داد: این باعث افتخار بوده که رئیس جمهور منتخب عضو شاخه اسلی جامعه روحانیت مبارز است که بنده معتقدم هیچ کس نباید در مسئله یاری دادن به رئیس جمهور منتخب کم گذاشته و کوتاهی کند.