امیر نژاد رحیم عنوان کرد:، چون نارنجک دستی پرتاب شده به خودروی سوم در زیر موتور آن منفجر شد به همین دلیل آسیب جدی به آن وارد نشد، این اتفاق زمانی رخ داد که نیرو‌ها برای مهار آتش‌سوزی اعزام شده بودند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این حادثه به نیرو‌های آتش‌نشان آسیبی وارد نشد، مطرح کرد: یک نفر از این افراد که در بلوار سید مرتضی قصد پرتاب نارنجک دستی را به بدنه سومین خودروی آتش‌نشانی داشت، دستگیر شد.

رئیس اداره آتش‌نشانی کاشمر همچنین از آتش زدن یک خودروی ۲۰۶ در ساعت ۵ صبح امروز توسط افرادی ناشناس خبر داد و گفت: در آخرین شب چهارشنبه امسال علی‌رغم هشدار‌های بهداشتی در زمینه انتقال ویروس کرونا در تجمعات، هیچ گونه کاهشی در آمار حوادث و اتفاقات این شب نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشتیم.

وی با اظهار تاسف از بی‎اهمیت جلوه دادن این بیماری توسط عده‎ای از مردم، افزود: آتش‌نشانان با کمک شهروندان داوطلب هر شب سطح معابر و خیابان‎ها را به مدت ۱۵ شب متناوب ضدعفونی نمودند تا چتر صحت و سلامت بر سر همشهریان فهیم کاشمری سایه افکند، ولی شب گذشته عده‎ای معلوم‌الحال با نارنجک دستی به خودرو‌های خادمان مردم حمله نموده و مانع انجام وظیفه ذاتی این سازمان گردیدند.

نژادرحیم ادامه داد: از ۱۲۴ مورد تماس با آتش‌نشانی طی شب گذشته ۲۰ مورد عملیات اطفای حریق محقق شد که این موارد بیشتر مربوط به حریق لاستیک در سطح آسفالت و اماکن عمومی بود و مواردی نیز به حریق درختان به خصوص در محدوده جنگل سیدمرتضی اختصاص داشت.

وی یادآور شد: خوشبختانه هیچ گونه حادثه جانی از سوی اورژانس گزارش نشده است و تنها یک مورد با مراجعه حضوری به بیمارستان به صورت سرپایی مداوا گردید.

رئیس اداره آتش نشانی از فعالیت ۲۵ آتش‌نشان با ۸ خودروی عملیاتی و همراهی ۷۰ نیرو از دوایر مختلف شهرداری با خودرو‌های سنگین و سبک خبر داد.