به گزارش پارس به نقل از  پایگاه خبری ۱۲۵ همسایگان مجاور یک تعمیرگاه خودرو با مشاهده دود و شعله های آتشی که از داخل تعمیرگاه به بیرون زبانه می کشید در تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران درخواست کمک کردند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله در ساعت ۲۹ دقیقه بامداد امروز آتش نشانان ایستگاه های ۸۶ و ۹ را به شهر ری، حوالی میدان معلم اعزام کرد.

امیر ورمزیار فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد این آتش سوزی گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، شعله های آتش به همراه دود غلیظی از لابلای در کرکره ای تعمیرگاه خارج می شد که بنا به اظهار همسایگان باتوجه به ساکن بودن مالک در داخل تعمیرگاه، احتمالا وی در میان دود و آتش گرفتارشده است.

وی افزود: آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و پس از قطع جریان برق و گاز تعمیرگاه با استفاده از دستگاه قفل بر، قفل های در کرکره ای تعمیرگاه را بریدند و سپس با بستن دستگاه های تنفسی وارد تعمیرگاه شده و همزمان با خاموش کردن آتش، این تعمیرکار۷۵ ساله بنام حسن-ب را که در میان دود و شعله بدام افتاده بود بدون هیچ آسیبی از این مغازه خارج کردند.

این فرمانده آتش نشانی با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی توانستند در زمانی کوتاه این آتش سوزی را پیش از گسترش بیشتر و سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کنند.

امیر ورمزیار در مورد خسارات وارده اظهار داشت: خوشبختانه پیر مرد مکانیک به رغم شدت آتش سوزی و گرفتار شدن در پشت در های بسته تعمیرگاه که هیچ راه فراری نداشت قبل از رسیدن آتش و دود به وی با کمک آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در جریان این حادثه تعدادی لاستیک و همچنین دیگر لوازم موجود در تعمیرگاه در آتش سوخت و خساراتی ببار آمد.