ماساژ سوئدی رایج‌ترین و پرکاربردترین ماساژ غربی است که یک از اهداف اولیه و اصلی آن ریلکس کردن کل بدن و تسکین انواع دردهای آن است. این کار با مالش ماهیچه‌ها در جهت بازگشت خون به قلب انجام می‌شود. اما ماساژ سوئدی فواید و مزایایی فراتر از آرامش دارد. ماساژ سوئدی برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم ماهیچه‌ها، بهبود جریان و انعطاف‌پذیری بسیار مفید است.

نگاههی به ماساژ سوئدی و فواید آن

ماساژ سوئدی یک ماساژ قدیمی، پایه‌ای است که در آن همزمان از ضربات نرم و سفت استفاده می‌شود. در این ماساژ، ماساژگیرنده بر روی میز صاف ماساژ قرار می‌گیرد و ماساژ با قسمت میانی بدن شروع می‌شود. ماسور با وارد کردن ضربه‌هایی طولانی و برس مانند در راستای کمر، کتف‌ها، دست‌ها و پاها و ... کار خود را ادامه می‌دهد. در نیمه‌ی جلسه ماساژ از فرد خواسته می‌شود که برگردد. در نیمه دوم جلسه بالای شانه‌ها،‌ دست‌ها و جلوی پاها ماساژ داده می‌شود.در ماساژ سوئدی، ماساژ پا برای سردرد و انواع تنش و استرس و ... مفید است. متخصص ماساژ از تکینک‌های متنوعی استفاده می‌کند و می‌تواند از کف دست،‌ انگشتان دست یا نوک انگشتان برای اعمال فشار بر نقاط خاصی از عضلات بهره گیرد، این روش‌ها کمک زیادی به نرم کردن و کشش عضلات می‌کند.

بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که 45 دقیقه ماساژ سوندی دریافت می‌کنند، از مزایای بسیار خوبی من جمله کاهش قابل توجهی درسطح هورمون استرس، کورتیزول، و همچنین تولید آرژینین برخوردار می‌شوند. این ماساژ علاوه بر این، می‌تواند درافزایش تعداد لنفوسیت‌ها، که سلول‌های سفید خون هستند و بخشی از سیستم ایمنی بدن می‌باشند کمک کند.

فواید ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی علاوه بر اینکه موجب آرامش سیستم عصبی می‌شود و حس آرامش را افزایش می‌دهد، باعث کاهش اضطراب و تنش در بدن می‌شود که خود روشی برای ازبین‌بردن افسردگی است. ماساژ سوئدی موجب بهبودی گردش خون می‌شود و با افزایش جریان خون غنی از اکسیژن در بدن موجب می‌شود بدن انرژی بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، سیستم لنفاوی را که مواد زائد بدن را حمل می‌کند، تحریک می‌کند. ماساژ درمانی همچنین در بهبود دردهای ناشی از آرتروز و سیاتیک موثر است. در ادامه فواید ماساژ سوئدی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ماساژ برای آرامش

مزیت اصلی ماساژ سوئدی آرامش عمومی است. یک جلسه استاندارد سویدی ۳۰ یا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و بیشتر ماهیچه‌های اصلی بدن را مورد هدف قرار می‌دهد. این جلسه معمولا بر روی یک میز ماساژ نرم در محیطی آرام انجام می‌شود که هدف آن آرامش بخشیدن به گیرنده است.

ماساژ برای بهبود گردش خون

ماساژ با تسریع و تشدید گردش خون در تمام بدن، فشار وارد بر عروق را کاهش می‌دهد و گردش خون ضعیف را بهبود می‌بخشد. به علاوه ماساژ تعداد ضربان قلب را کاهش داده و باعث بهبود فشار خون بالا و در نتیجه تقویت قلب می‌شود. با انجام ماساژ سوئدی بدن ضایعات متابولیک را از اعضای بدن دفع می‌کند. برخی از ضربات انجام شده در این ماساژ درمانی با افزایش جریان خون، سرعت دفع سموم و پسماندهای بدنی را افزایش می‌دهند.

ماساژ برای تسکین و مدیریت درد

ماساژ سوئدی یکی از عوامل مدیریت درد برای آسیب‌های ورزشی و دردهای مزمن محسوب می شود. جلسات ماساژ می‌تواند بر روی نواحی مشخصی از درد هدف گذاری شوند، مانند آرنج رگ به رگ شده، یا می‌تواند درد های مزمن ناشی از شرایطی مانند ورم مفاصل را کنترل کند. با استفاده از ضرباتی که باعث بهبود گردش خون و افزایش آرامش کلی بدن می‌شود، ماسور کاری می‌کند که تحمل درد‌های مزمن راحت تر تجربه شود.

کاهش استرس با ماساژ

استرس می‌تواند باعث درد عضلانی شود، اما ماساژ، عضلات را شل کرده و درد را کاهش می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌های ویژه، ماساژدهنده می‌تواند تنش را از عضلات برداشته و انعطاف پذیری آن‌ها را افزایش دهد. تسکین استرس و تنش یکی از فواید کلی ماساژ می‌باشد که اغلب از طریق ریکلسیشن به دست می‌آید. یک جلسه ماساژ یک ساعته، می‌تواند استرس را با کاهش ضربان قلب و کاهش میزان انسولین و کلسترول بدن، کاهش دهد.

ماساژ را می‌توان به عنوان یک معجزه و مکمل برای درمان بسیاری از مشکلات بدن و ایجاد آرامش مطرح کرد. به طوری که با انجام روزانه چند دقیقه ماساژ می‌توان بدنی سالم‌تر و روانی آرام‌تر داشت که لازمه‌ی رسیدن به هدف‌ها و آرزوها در زندگی هستند. با خرید صندلی ماساژور و استفاده از آن در طول روز برای دوری از فشارهای روانی، سلامتی، شادابی و سرحال بودن را به خودتان هدیه دهید.

مجموعه آیرست با ارائه انواع دستگاه‌های ماساژور به شما برای داشتن زندگی بهتر و آسوده‌تر یاری می‌کند. برای مشاهده محصولات متنوع شرکت آیرست میتوانید به آدرس www.iRest.ir مراجعه فرمائید.