به گزارش پارس  به نقل از رویترز، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در گزارشی هشدار داد، تعدادی از مسلمانان آواره آفریقای مرکزی در پی حملات شبه نظامیان مسیحی زخمی شده اند و تعداد زیادی نیز به علت مسدود شدن جاده های اصلی و سرگردانی در مناطق مختلف این کشور با سوء تغذیه روبرو هستند.

بر اساس این گزارش مسلمانان آفریقای مرکزی قصد دارند برای رهایی از خشونت های مذهبی و حملات خونین شبه نظامیان مسیحی به کامرون مهاجرت کنند ولی شبه نظامیان مسیحی جاده های اصلی منتهی به کامرون را مسدود کرده اند. سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل تاکید کرد، شبه نظامیان مسیحی موسوم به آنتی بالاکا راه مسلمانان را سد کرده و در برخی موارد با حمله به مسلمانان تعدادی را زخمی کرده اند.

یک مقام دیگر سازمان ملل نیز تاکید کرد، برخی از آوارگان مسلمان آفریقای مرکزی بیش از ۳ ماه است که برای خروج از این کشور تلاش می کنندو شبها مجبور هستند از دست شبه نظامیان مسلح پنهان شوند. وضعیت زندگی این مسلمانان بسیار شوک آور و نگران کننده است. علی رغم موانع و مشکلات موجود هر هفته به طور میانگین بیش از ۱۰ هزار مسلمان شامل زن و کودک و افراد سالخورده خاک آفریقای مرکزی را ترک می کنند. از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۰ هزار مسلمان آفریقای مرکزی به کامرون پناه برده اند.

برنامه جهانی غذا نیز اعلام کرد، حدود ۱/۶ میلیون نفر در آفریقای مرکزی به کمک های غذایی نیاز دارند. شورای امنیت سازمان ملل به تازگی با استقرار ۱۲ هزار نیروی پاسدار صلح بین المللی در جمهوری آفریقای مرکزی به منظور پایان دادن به خشونت های مذهبی موافقت کرده است. آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال ۱۹۶۰ میلادی با کودتاها و درگیری های سیاسی داخلی زیادی روبر بوده است. این کشور از مارس سال گذشته پس از سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه توسط شبه نظامیان سلکا با بحران داخلی روبرو شده است.

حدود یک چهارم جمعیت آفریقای مرکزی از زمان آغاز درگیری های داخلی بین مسلمانان و مسیحیان آواره شده اند. آژانس مهاجران و آوارگان سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وضعیت خطرناک شهروندان آفریقای مرکزی و در معرض خطر بودن آنها از سوی گروه های مسلح خواستار استقرار نیروهای بین المللی بیشتر در این کشور بحران زده و ارتقای شرایط امنیتی این کشور شد.