به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ناصر سراج پنجشنبه شب با حضور در برنامه دیروز، امروز، فردا اظهار کرد: رای بسیاری از پرونده ها را نمی توان تا زمانی که به قطعیت نرسیده اعلام کرد.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم یقه سفیدها را بگیریم بسیاری از مشکلات مملکت حل می شود؛ چراکه هر مشکل و پرونده فساد کلانی که اتفاق می افتد ردپای یقه سفیدها در آن دیده می شود.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به محض این که جرم واقع شود با ابزارهایی که در اختیار دارد وارد می شود، اما به تنهایی نمی توان کاری کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: متاسفانه خیلی از افراد از یقه سفیدها واهمه دارند و این موضوع برای کسانی برای دادگاه گزارش تهیه می کنند مشکل به وجود می آورد.

وی اظهار کرد: جوانان ما برای گرفتن مبلغ ۵ میلیون تومان وام ازدواج به تعداد زیادی ضامن احتیاج دارند تا بتوانند این پول را به صورت وام از بانک ها تهیه کنند، حال این سوال مطرح می شود که چرا ما باید ۷۰ هزار میلیارد به بانک های مان بدهی داشته باشیم، قطعا یقه سفیدها توانسته اند خیلی راحت این مبلغ را از بانک بگیرند که در این راستا بانک ها باید پاسخگو باشند.

قاضی پرونده فساد بزرگ بانکی اظهار کرد: متاسفانه همیشه مجرم از قانونگذار ده قدم جلوتر است و این مسائل دارای سازماندهی پیچیده است.

وی درباره دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده یکی از آقازاده ها (مهدی هاشمی) اظهار کرد: پرونده ای که دارای نقص باشد دادگاه وظیفه دارد نقص آن پرونده را برطرف کند و در مورد پرونده فساد سه هزار میلیاردی نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: در پرونده فساد سه هزار میلیاردی ۲۰ نقص در پرونده وجود داشت که ما پرونده را به دادسرا ارجاع دادیم تا نقایص را رفع کند. در مورد پرونده مذکور نیز همینگونه بود.

سراج خاطرنشان کرد: ما زمانی که پرونده ای به دست مان می رسد به اسم نگاه نمی کنیم بلکه به مطلب و کیفر خواست نگاه می کنیم و این گونه نیست که اگر هر آقازاده ای وارد دادگاه شود بگوییم وی مجرم است یا مجرم نیست ما وظیفه قانونی خود را انجام می دهیم؛ چراکه در آن دنیا پاسخگو هستیم.

وی تصریح کرد: اگر ثابت شود متهم در پرونده مجرم است، قاطعانه با آن برخورد می کنیم و اگر مجرم نبود به رسانه ها و جو رسانه ها توجه نمی کنیم.

وی گفت: این پرونده حدود سه هزار برگ داشت که همه با زبان های خارجی بود. و استناد در کیفرخواست در پرونده به آن موارد شده بود طبق قانون قاضی دادسرا باید همه را به کارشناس ارجاع می داد تا ترجمه شود که در این راستا من دو راه برای رسیدگی به این پرونده داشتم؛ یا باید از اعداد دلایلم همه را خارج می کردم و یا به پرونده رسیدگی می کردم؛ لذا من به این دلایل پرونده را به دادسرا فرستادم.

وی اظهار کرد: پرونده مذکور حدود ۷ یا ۸ مورد نقص داشت که اگر من آن نقص ها را نمی گرفتم وکیل بر من نقص می گرفت؛ بنابراین وظیفه حاکم است که پرونده کامل به جلسه دادگاه بیاید و ما به این دلایل پرونده را به دادسرا ارجاع دادیم.

قاضی پرونده فساد ۳ هزار میلیارد در پایان گفت: در دستگاه قضایی قضات را دعوت کرده ایم و آن ها را برای حمایت از سرمایه گذاری سالم آموزش داده ایم همچنین در سازمان بازرسی کل کشور نیز دفتری را برای حمایت از فعالیت های اقتصادی سالم به وجود آوردیم.