به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس هیأتی به مسکو سفر کرده، امروز با « میخائیل باگدانوف» ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور درخصوص آخرین تحولات بحران سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین با بررسی آخرین تحولات و رخدادهای سوریه بر ادامه مسیر سیاسی تا حل نهایی بحران در آن کشور تاکید و همچنین درباره مهمترین مسایل در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا نیز گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان پس از رایزنی های فشرده با همتای روس خود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تهران و مسکو قویا به حمایت از مردم سوریه و تلا ش ها برای بازگشت آرامش و طی کردن مسیر دموکراتیک در این کشور ادامه خواهند داد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در مذاکرات مربوط به سوریه، حساب معارضان سیاسی معتقد به راهکارهای سیاسی و غیرنظامی از گروه های مسلح، تروریستی و تکفیری جداست و تنها راه حل بحران سوریه نیز سیاسی است.

وی تاکید کرد: برخی ها که با توسل به راه های امنیتی و نظامی به دنبال حل بحران سوریه هستند باید خطای سه سال گذشته را تکرار نکنند و مسایل را از راه سیاسی پیگیری کنند.

میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه هم با ابراز علاقه روسیه به ادامه رایزنی ها با جمهوری اسلامی ایران درباره مهمترین مسایل منطقه ای و بین المللی، گفت: درجریان ملاقات امروز درباره تحولات پیچیده خاورمیانه و شمال آفریقا تبادل نظرشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه اطلاع از تحلیل مشترک و نگاه مشترک دو کشور در درک همکاری های آتی در تحولات منطقه ای و بین المللی اهمیت دارد، تاکید کرد: موضوعات پیچیده مرتبط با سوریه در این رایزنی ها به صورت ویژه بررسی شد.

باگدانوف تصریح کرد: روسیه معتقد است هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد و سایر طرف ها باید به سوری ها برای یافتن راه های درست پایان مناقشه در این کشور کمک کنند.