به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی « راس بالت» ، " گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد که به عقیده مقامات مسکو اکنون کشورهای غربی باید مخالفان در سوریه را وادار سازنند تا در مذاکرات مسالمت آمیز شرکت کنند، چرا که مقامات دمشق از هم اکنون هیئت نمایندگی خود را مشخص کرده و برای شرکت در کنفرانس بین المللی برای کمک به حل و فصل مناقشه در این کشور اعلام آمادگی کرده اند.

گاتیلوف با اشاره به اینکه مقامات مسکو در حال کار بر روی دولت سوریه هستند تا آنها بطور جدی در کنفرانس ژنو-۲ شرکت کنند، افزود: اکنون توپ در زمین شرکای غربی روسیه است و ما انتظار داریم که آنها فعالانه در متقاعد کردن مخالفان سوری برای شرکت در مذاکرات تلاش کنند.

این دیپلمات بلندپایه با یادآوری اینکه دولت سوریه از هم اکنون هیئت نمایندگان خود را برای شرکت در این کشور مشخص کرده و رسما اعلام کرده که حاضر به شرکت در آن است، گفت: ولی ما چنین چیزی را از سوی مخالفان سوری نشنیده ایم. هیچ بیانیه ای در این مورد که آنها در کنفرانس بین المللی شرکت خواهند کرد، صادر نشده، بلکه برعکس: ما شنیدیم که آنها اعلام کرده اند تا زمانی که سلاح دریافت نکرده و دارای برتری نظامی نشدند، حاضر نیستند در این نشست شرکت کنند.

در تاریخ ۲۵ ژوئن در ژنو قرار است دور جدید رایزنی های ۳ جانبه با شرکت روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد برای فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سوریه، صورت بگیرد.

- See more at: http: //www. farsnews. com/newstext. php? nn=۱۳۹۲۰۳۳۰۰۰۰۲۰۷#sthash. RF۳G۱C۸k. dpuf