به گزارش پارس ، مسعود اخوان در گفت و گو با فارس گفت: با اعلام اولویت های اعزام به عتبات عالیات ثبت نام اولویت های اول و دوم ۹ صبح روز گذشته و اولویت سوم و چهارم نیز از ساعت ۱۲ روز گذشته آغاز شده است و کارهای ثبت نام و اعزام متقاضیان هم اکنون در حال انجام است و اعزام ها از ۱۶ مهر ماه آغاز می شود.

وی افزود: در این دوره با توجه به قرار گرفتن در ایام عرفه علی رغم اینکه تمام گروه های آزاد هزینه ها را دو برابر می کنند با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم توانستیم میانگین بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان از هزینه ها کاهش را دهیم.

اخوان افزود: اقدامات حفاظتی و بازرسی هایی که قبل از ورود زائران به عراق بر روی زائران و بارهای همراه آنها انجام می شود به منظور حفظ سلامت و تأمین امنیت زائران است و کل زائرانی که وارد فرودگاه بغداد می شوند حتی اروپایی ها و امریکایی ها نیز تحت بازرسی های ویژه فرودگاه بغداد قرار می گیرند و فقط دلیل آن مسائل امنیتی است و این موضوع تنها در مورد زائران ایرانی نیست.

وی تأکید کرد: متقاضیان از هرگونه سفر انفرادی و یا در قالب کاروان های غیرمجاز که تحت نظارت سازمان حج و زیارت نیستند برای حفظ امنیت خود خودداری کنند.