به گزارش پارس ، یک منبع مطلع با بیان این مطلب به خراسان گفت: حال این مجرم که در بخش ICU بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری است، خوب و از هوشیاری کامل برخوردار است. دستگاه های اکسیژن رسان از او جدا شده است و بیمار به حالت طبیعی نفس می کشد.

وی افزود: این مجرم از روز گذشته قدرت تکلم خود را به دست آورده است و به راحتی صحبت می کند.

وی ادامه داد: کارهای مربوط به ترخیص این بیمار از سوی متخصصان مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به این که وضعیت چنین بیمارانی بسیار بد است، احتمال دارد پس از ترخیص از بیمارستان امام علی (ع) در بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا (ع) بستری شود.
اما خبر ایسنا حکایت دارد که سطح هوشیاری قاچاقچی اعدامی، از سوی پزشکان معالج شش درصد اعلام شده که در صورت عدم افزایش، احتمال مرگ مغزی وی وجود دارد. مرد ۳۷ ساله بجنوردی به دلیل حمل یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه هفته گذشته به دار مجازات آویخته شد اما ۲۴ ساعت پس از اجرای حکم، با مشاهده علایم حیاتی برای درمان به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد منتقل شد.
در این میان، حقوق دانان درباره اعدام دوباره این فرد، نظرات متفاوتی داشتند اما به گزارش ایسنا، « مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری در حاشیه مراسم افتتاح حوزه علمیه ولایت در مسجد جامع الزهرا (س) حکیمیه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا فردی که پس از اجرای حکم اعدام زنده مانده دوباره اعدام می شود یا خیر گفت: کسی نگفته این فرد دوباره اعدام می شود. وی اظهار داشت: در هر صورت اعدام این فرد را خیلی به مصلحت نمی دانیم و داریم تلاش می کنیم راهی فراهم شود که این فرد اعدام نشود.