به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا:

« هیس! دخترها فریاد نمی زنند»

جدیدترین فیلم پوران درخشنده که توانسته بود شلوغ ترین سانس کاخ جشنواره فجر را به خود اختصاص بدهد، توانست به فروش دو و نیم میلیارد تومانی در تهران و شهرستان ها دست پیدا کند.

« هیس دخترها فریاد نمی زنند» که در جشنواره فجر یکی از دو فیلمی بود که سیمرغ منتخب تماشاگران را دریافت کردند، در گیشه سینماهای تهران دو میلیارد تومان و در گیشه سینماهای شهرستانی یک میلیارد تومان فروش کرد.

« جا به جا»

« جا به جا» علی توکل نیا نیز یکی از فیلم های پرفروش تابستان بود که توانست یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی فروش کند.

این فیلم کمدی که از اواسط مردادماه روی پرده سینماهای کشور رفت، تا روز های پایانی تابستان به فروش ۷۵۰ میلیون تومانی در تهران و ۶۲۰ میلیون تومانی در شهرستان ها دست یافت و توانست خود را به عنوان دومین فیلم پرفروش این فصل تثبیت کرد.

زبان فرانسوی، مخاطب ایرانی؛ « گذشته»

« گذشته» اصغر فرهادی که از اواسط اردیبهشت ماه بحث زمان اکرانش به رسانه ها کشیده شده بود، یکی دو روز قبل از آغاز فصل تابستان روی پرده سینماها رفت و با اینکه به زبان فرانسوی و با زیرنویس فارسی نمایش داده می شد، توانست فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی داشته باشد.

فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی به نام « داریوش مهرجویی»

با آغاز فصل تابستان، فروش « چه خوبه که برگشتی» داریوش مهرجویی هم اوج گرفت و در نهایت به ۹۰۰ میلیون تومان در تهران و ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان ها رسید.

البته بسیاری از کارشناسان، انتقادات زیادی را به « چه خوبه که برگشتی» مهرجویی وارد می دانستند اما او بار دیگر نشان داد که حک شدن نامش روی یک فیلم نه تنها می تواند مخاطب را به سینما بکشاند بلکه آن فیلم را یکی از پرفروش ترین های سال لقب بدهد.

« دهلیز»

« دهلیز» که در جشنواره فجر توانسته بود سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش « نگاه نو» را کسب کند، اگرچه در آغاز اکران نتوانسته بود آن طور که باید فروش مناسبی داشته باشد اما پس از مدتی با استقبال مخاطبان روبرو شد.

این فیلم تا روزهای پایانی تابستان در گیشه سینماهای تهران ۸۲۰ میلیون تومان و در شهرستان ها حدود ۲۵۰ میلیون تومان فروش کرده است و باید آن را یکی دیگر از فیلم های میلیاردی سال به شمار آورد.

« پل چوبی» ؛ تحریمی ای با چهره های آشنا

« پل چوبی» از دیگر فیلم های پرفروش تابستان و یکی از فیلم های تحریمی حوزه هنری بود که اکران آن از اوایل شهریورماه آغاز و در مدت ۲۵ روز توانست به فروش ۵۲۰ میلیون تومانی در تهران و ۱۵۰ میلیون تومانی در شهرستان برسد. اکران این فیلم با فروش روزانه مناسب همچنان ادامه دارد و احتمالا در روز های آینده یکی دیگر از فیلم های میلیاردی سال لقب خواهد گرفت.

« هیچ کجا هیچ کس» فیلمی که انتظار فروش بیشتری از آن می رفت

« هیچ کجا هیچ کس» هم از جمله فیلم های اکران تابستان است که با توجه به بازیگران چهره اش انتظار فروش بسیار بیشتری از آن وجود داشت.

این فیلم که از بازیگران چهره ای مانند محمدرضا فروتن، رضا کیانیان، مهناز افشار، صابر ابر و… بهره می برد از اواسط مردادماه اکران شد و در مدت حدود یک ماه و نیم توانست ۴۷۰ میلیون تومان در تهران و حدود ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان ها فروش داشته باشد.

« هیچ کجا هیچ کس» که اکرانش هنوز ادامه دارد، فعلا تا پایان فصل تابستان ۶۷۰ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم های که نفروختند

« فرزند چهارم»

« فرزند چهارم» که با بازیگران چون مهدی هاشمی، مهتاب کرامتی، حامد بهداد و… در سومالی ساخته شده بود، حتی نتوانست به فروش حداقلی در گیشه دست پیدا کند و نهایتا مجبور شد با ۶۰ میلیون تومان فروش با گیشه سینماها خداحافظی کند!

« فرزند چهارم» که در اکران عیدفطر به عنوان یکی از بهترین موقعیت اکران به نمایش درآمد، از تولیداتی بود که مدیریت وقت سازمان سینمایی از آن به عنوان یکی از آثار فاخر این سازمان نام برده بودند و سال گذشته زیرنظر بنیاد سینمایی فارابی و با همکاری هلال احمر ساخته شد.

« گهواره ای برای مادر»

« گهواره ای برای مادر» که سال گذشته توانسته بود از بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر یکی دو جایزه بگیرد، در اکران موفق نبود.

این فیلم که الهام حمیدی بازیگر اصلی آن بود، نتوانست در مخاطبان را جذب کرده و در نهایت پس از ۲۴ روز اکران، ۲۳ میلیون تومان فروش کرد و از اکران کنار رفت.

« گهواره ای برای مادر» یکی از فیلم های اخلاق گرایی بود که بنیاد سینمایی فارابی هزینه تولیدش را تقبل کرده است.

« بی تابی بیتا» ؛ وقتی حامد بهداد دیگر نمی فروشد

شاید تا دو سه سال قبل حضور حامد بهداد در یک فیلم سینمایی می توانست تضمین کننده فروش آن باشد اما او در این اواخر از روز های اوجش فاصله گرفته است.

« بی تابی بیتا» که بهداد ایفای یکی از نقش های اصلی آن را برعهده داشت در گیشه موفق نبود و نتوانست بیش از ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد تا فیلم مهرداد فرید علی رغم زمان مناسب اکرانش، با فروش بسیار نامناسبی روبرو شود.

« زبان مادری» ، « یک مرد یک شهر» ، « خودزنی» و « گلوگاه» ؛ ۱۰۰ میلیون تومانم آرزوست!

« خودزنی» احمد کاوری، « گلوگاه» ابراهیم معیری، « یک مرد یک شهر» حسن هدایت و « زبان مادری» قربان محمدی از دیگر فیلم های ناموفق یا به تعبیری شکست خورده اکران تابستان بودند.

« خودزنی» در مدت زمان اکرانش در تیر و مرداد حدود ۸۵ میلیون تومان، « گلوگاه» ۳۱ میلیون تومان، « یک مرد یک شهر» ۷ میلیون تومان و « زبان مادری» ۶ میلیون تومان در تهران فروختند.

به گزارش ایسنا، بخشی از آمار فروش فیلم ها به نقل از پخش کننده و برخی طبق اعلام سایت بنیاد سینمایی فارابی است.