به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی آمریکا و کاهش ارزش دلار بر جذابیت بازار طلا افزوده و موجب رشد قیمت فلز زرد طی روزهای اخیر شده است.

قیمت فلز زرد امروز با افزایش ۵ دلاری نسبت به جلسه گذشته به ۱۳۲۳ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم در سه ماه و نیم گذشته است.

از آغاز سال ۲۰۱۴ و همزمان با انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف از آمریکا و چین و همچنین افزایش تقاضا برای طلا، فضای روانی حاکم بر بازار فلز زرد مثبت بوده است.
قیمت طلا که در سال گذشته میلادی ۲۸ درصد کاهش یافته بود، از ابتدای ۲۰۱۴ تاکنون ۱۰ درصد افزایش یافته و این در حالی است که نقره نیز افزایشی ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

سرمایه گذاران و کارشناسان انتظار دارند که افزایش قیمت طلا ادامه یابد. هلن لانئو، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ به رویترز گفت: « ما فکر می کنیم عوامل اصلی افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت آمارهای (ضعیف) اقتصاد کلان آمریکا و افزایش ورود سرمایه به بازار فلز زرد با هدف تنوع بخشی به سرمایه گذاری ها خواهد بود. »
قیمت طلا در هفته گذشته نیز ۴ درصد افزایش یافت که بیشترین رشد هفتگی از ماه آگوست تاکنون بود.
تحلیلگران موسسه اسکوتیا موکاتا گفتند: « پیش بینی ما از قیمت طلا افزایشی است و انتظار داریم که مجددا به قیمت ۱۴۳۳ دلار که در اگوست ۲۰۱۳ به ثبت رسانده بود بازگردد. »


آمارهای ضعیف از میزان تولید در آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، به جمع دیگر آمارهای ضعیف از اقتصاد این کشور پیوست که همگی نشان می دهند سرمای هوا موجب شده که اقتصاد این کشور پس از پشت سر گذاشتن عملکردی قوی در نیمه دوم سال ۲۰۱۳، سه ماهه اول ۲۰۱۴ را ضعیف آغاز کند.