به گزارش پارس به نقل از فارس، فاطمه رخشانی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه معاونان بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به سابقه فعالیت خود در بدنه وزارت بهداشت گفت: ۲۲ سال است که همواره دغدغه بهداشت و سلامت مردم را داشته ام که ۱۸ سال آن در سیستان و بلوچستان و ۴ سال آن در وزارت بهداشت بوده است.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: شما چهارمین وزیری هستید که من روضه نیاز به توانمندسازی مردم را می خوانم و هنوز که هنوز است ما مردم را مشتری وزارت بهداشت می دانیم.

به گفته معاون سابق بهداشتی وزارت بهداشت در سیستم ارائه خدمات درمانی برخورد مناسبی با مردم نشده و حقوق مردم رعایت نمی شود. هیچ اطلاعاتی هم به آنها داده نمی شود و اگر به سمتی نرویم که مردم به جای مشتری شریک ما باشند، به جایی نخواهیم رسید.

رخشانی بازنگری در ارائه خدمات را یکی از الزامات در وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: ما در وزارت بهداشت سال هاست که خدماتی را ارائه می دهیم که علت ارائه آن را نمی دانیم و در عین حال سال هاست نیاز به خدماتی داریم که باید در سرویس های مراقبت های اولیه ادغام شود.

وی برداشت خود از چیدمان گروه های تأثیرگذار در حوزه سلامت را در این دولت خوب ارزیابی کرد و گفت: باید محیط های حامی سلامت گسترش یابد و حتی بیمارستان ها ارتقاء دهنده سلامت باشند نه درمان کننده.

رخشانی تصریح کرد: نگاه بالینی بر وزارت بهداشت بسیار حکومت بزرگی دارد و کمتر می توان روی سلامت کار کرد اما باید بدانیم که بالابردن مهارت های مردم و توانمندسازی آنها در این راستا بسیار مهم است.

معاون سابق امور بهداشتی وزارت بهداشت اذعان داشت: ۴ سال پیش که در وزارت بهداشت حضور داشتم سرانه آموزش مردم در بخش سلامت وزارت بهداشت ۷ ریال بود و اصلاً ساختار تشکیلاتی وجود نداشت و الان هم باز دوباره دفتر آموزش و ارتقای سلامت دیده نشده درحالی که به راحتی می توان برای توانمندسازی مردم کار کرد.

وی گفت: خیلی خوشحالم که یک وزیر مقتدر اکنون در وزارت بهداشت حکومت می کند و اگرچه بار مسئولیت اجرایی از دوش من برداشته شده، اما دغدغه سلامت مردم و توانمندکردن آنها از ذهنم بیرون نمی رود.