به گزارش پارس ، مهدی حجت در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به نوسانات و هیجاناتی که اخیرا در شورای شهر تهران به وجود آمده است، گفت: معمولا در ابتدای هر حرکتی نوساناتی وجود دارد؛ اما با شناختی که من از ۳۱ عضو شورا دارم امیدوارم این کشتی آرام، آرام راه خود را پیدا می کند و به ساحل آرامش می رسد.

وی با بیان اینکه از کنار این اختلاف نظرها و نوسانات باید به آرامی عبور کنیم، افزود: یقینا افراد دارای نظرات مختلفی هستند، حتما توافقات و تفاوت هایی وجود دارد و باید این موارد را سهل گرفت. هر اندازه که مطبوعات افراد و جناح های سیاسی به این مسائل دامن بزنند طبیعتا یک موج بزرگتر ایجاد می شود که به مصلحت شهر نیست.

وی ادامه داد: همه بزرگانی که در خدمت آنها بودیم و فرمایشات آنها را شنیدیم نظرشان این بود که شورای شهر اول که جنبه غلیظ سیاسی داشت، نباید در دوره چهارم تکرار شود. البته مطمئن هستم که مجموعه ی اعضای شورا در این دوره هم متوجه این مضمون هستند.

حجت تاکید کرد: با وجود افراد با تجربه ای که در شورا حضور دارند و وزنی که این افراد دارند حتما نوسانات اولیه ای که اتفاق افتاده است برطرف می شود و شورا می تواند به وظایف سنگینی که با توجه به توقعات فوق العاده ای مردم وجود دارد، عمل کند.

وی در خصوص نوع عملکرد اعضا برای ایجاد آرامش در شورای شهر گفت: نباید انعکاس نوسانات شورا بیش از حد شود و فکر می کنم نباید این آش را بیش از حد هم بزنیم، مباحثی مطرح شده و جریانی اتفاق افتاده است و باید از این مسائل عبور کنیم تا شورا بتواند به کار اصلی و مسئولیت خطیری که دارد بپردازد. تعداد زیادی از اعضای کنونی شورا علاقمند به آرامش در فضای شورا هستند و در نتیجه وزن آنها، حضور و هدایتشان در آرامش شورا تاثیرگذار خواهد بود.

حجت تاکید کرد: فکر می کنم طی هفته های آینده این نوسانات و اختلاف نظرها به پایان می رسد و شورا وارد مباحث تخصصی خود می شود.