به گزارش پارس به نقل از فارس، متخصص کودکان و نوزادان گفت: یکی از مهمترین مواد معدنی موجود در مواد غذایی کلسیم است که این ماده نقش زیادی در بهبود ساختار اسکلتی و استخوان کودک دارد.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: طبق استاندارد جهانی سال ۲۰۱۱ میزان کلسیم مورد نیاز در سنین مختلف در کودکان ۳-۱ ساله (۵۰۰ میلی گرم در روز) یا معادل ۲ لیوان شیر، در کودکان ۸-۴ ساله (۸۰۰ میلی گرم در روز) یا معادل ۳ لیوان شیر و کودکان بین سنین ۱۸-۹ ساله (۱۳۰۰میلی گرم در روز) یا معادل ۴ لیوان شیر در روز است.
 
متخصص کودکان و نوزادان ادامه داد: متأسفانه بیشتر کودکان به خصوص در سنین راهنمایی، کلسیم را کمتر از میزان لازم برای رشد استخوانی خود دریافت می کنند.
 
وی منابع خوب کلسیم برای کودکان را شیر و لبنیات دانست و افزود: شیر گاو غنی شده، شیر سویای غنی شده، آب پرتغال غنی شده با کلسیم، لوبیا سفید پخته شده، انجیر خشک، اسفناج، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، پرتغال، ماهی سالمون، ساردین و سبزیجات تیره برگ دار از منابع خوب کلسیم هستند.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: به سختی می توان فهمید که میزان کلسیم دریافتی کودک در روز کافی است یا نه ؛ چرا که اگر کودک لبنیات و آب پرتقال نخورد نمی توان زیاد مطمئن باشیم که از طریق غذاهای دیگر کلسیم مورد نیاز را بدست بیاورد.