به گزارش پارس ، عبدالجلیل کلانتر هرمزی در گفت وگو با تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت چگونگی عمل های جراحی پلاستیک در کشور و با توجه به اینکه ایران جزو کشورهایی به حساب می آید که جراحی های پلاستیک، بخصوص زیبایی در آن بسیار رایج است، اظهار داشت: خوشبختانه تب جراحی های پلاستیک و زیبایی به خصوص جراحی های بینی در کشور فروکش کرده است و از حالت صعودی نزول پیدا کرده و کاهش پیدا کرده است ولی کماکان شیب جراحی های بینی همچنان شیب قابل توجهی است.

وی افزود: افراد باید از انجام عمل های غیر ضروری در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی خودداری کنند، زیرا جراحی پلاستیک نیز مانند دیگر درمان ها، عوارض خاص خود را دارد و افراد نباید نتیجه معجزه از جراحی پلاستیک داشته باشند و باید جراحی پلاستیک توسط متخصص امر در شرایط و مکان مناسب نیز صورت پذیرد.

عضو انجمن آکادمی جراحان پلاستیک اروپا ادامه داد: افراد نباید قضاوت های بی مورد درباره نتایج جراحی پلاستیک داشته باشد و فقط در موارد ضروری از جراحی پلاستیک استفاده کنند. زیرا جراحی پلاستیک همانطور که آمیخته ای از علم و هنر است می تواند عوارضی را نیز برای افراد داشته باشد و فرد باید عوارض این جراحی ها را نیز بسنجد.

کلانتر هرمزی در پاسخ به این پرسش که بیشترین عمل های جراحی پلاستیک در چه نواحی بدن را شامل می شود، بیان داشت: بیشتر عمل جراحی های پلاستیک در ناحیه صورت علی الخصوص بینی، تزریق چربی و کشیدن ابرو و پلک ها را شامل می شود.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران در پاسخ به این پرسش که جراحی پلاستیک بیشتر در مردها شایع است یا زنان، عنوان کرد: مسلماً زنان؛ معمولا ۹۰ درصد جراحی پلاستیک بر روی زنان و فقط ۱۰ درصد بر روی مردها انجام می شود.

خلاء بانک اطلاعات جراحی پلاستیک در کشور

وی در پاسخ به این پرسش که تعداد جراحی های پلاستیک در کشور چه رقمی است، افزود: جراحی های پلاستیک پراکندگی های و تنوع بسیاری دارد و سالهاست که خلاء یک بانک اطلاعاتی در این مورد بسیار مشهود است.

سرپرست تیم داوطلبان جراحی پلاستیک اعزامی به مناطق محروم در تشریح تعداد جراحان پلاستیک در کشور بیان داشت: ما در حال حاضر در کشور ۲۴۰ جراح پلاستیک رسمی داریم، یعنی کسانی که از وزارت بهداشت مدرک فوق تخصصی جراحی پلاستیک دارند.

کلانتر هرمزی تصریح کرد: افراد غیر رسمی نیز کسانی هستند که از خارج از کشور آمده اند و یا دوران کوتاه مدتی را گذرانده اند و در نهایت افرادی که غیر از رشته جراحی پلاستیک هستند که مجموع آنها را غیررسمی عنوان می کنند، مثلاً برخی پزشکان دوره های کاشت مو را می گذرانند در حالی که کاشت مو کوچکترین کار یک جراح پلاستیک به حساب می آید و از اهمیت تخصصی بالایی برخوردار نیست که در این مورد نیز مردها بیشترین موردهایی هستند که برای آن اقدام می کنند.