به گزارش پارس ، دکتر احمد درستی در گفت وگو با ایسنا توصیه کرد: هر روز از میوه ها و سبزی های تازه در حد مناسب استفاده کنید که حداقل شامل ۱ واحد میوه پیش از ظهر و ۲ واحد عصر باشد. هر واحد میوه می تواند به طور مثال شامل ۲ عدد سیب گلاب متوسط یا ۴ زردآلو یا ۱ برش ۴۰۰ گرمی هندوانه و یا ۳۰۰ گرم طالبی باشد.

وی در ادامه تشریح کرد: بهتر است در بین میوه ها انواع آبدار مثل هندوانه، خربزه و طالبی را بیشتر انتخاب کنند و همراه ناهار و شام نیز حداقل یک پیش دستی کوچک سالاد مصرف شود.

درستی تاکید کرد: بهتر است افراد در انتخاب سبزیجات از سبزی هایی که در مقدار وزن و حجم مشابه دارای آب فراوان تری هستند، استفاده کنند. به طور مثال کاهو (٩۶ درصد آب) ، کرفس (٩٥ درصد آب) ، بروکلی (٩١ درصد آب) ، کلم خام (٩٢ درصد آب) ، هویج خام (٨٨ درصد آب) و خیار (٩٥ درصد آب) از جمله این مواد هستند.

این متخصص، مصرف مواد غذایی که دارای ویتامین های B و C، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها را برای بدن در فصل تابستان مفید دانست و افزود: غذاهای حاوی این مواد به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. نان سبوس دار، سبزیجات تازه و رنگی، میوه های مختلف نمونه هایی از این مواد غذایی هستند.

وی به افراد توصیه کرد: در فصل تابستان از غذاهایی که انرژی بالایی دارند و در طب سنتی به عنوان طبع گرم معروفند (مانند خرما و شیرینی ها و مغزدانه های گیاهی) کمتر استفاده کنید و درعوض از غذاهای با طبع سرد از قبیل سبزیجات و بسیاری از میوه جات، بیشتر استفاده کنید.

دکتر درستی مصرف آب فراوان را بسیار ضروری دانست و افزود: مصرف هر چه بیشتر آب از گرمازدگی و کم آبی بدن جلوگیری می کند.

به گفته این متخصص تغذیه، استفاده از لبنیات و بخصوص شیر و ماست و دوغ در حد مناسب (۳ لیوان در روز) به تناسب تغذیه در این فصل کمک می کند.