به گزارش پارس ، سرهنگ کرمی زند در گفت وگو با ایسنا، در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت گزارشی از یک سازمان دولتی مبنی بر این که فردی با مراجعه به افراد تحت پوشش آن و معرفی خود به عنوان مامور این سازمان از آنها کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات ابتدایی دریافتند که این فرد به قصد فریب و کلاهبرداری به منازل افراد تحت پوشش مراجعه و به بهانه کمک به نیازمندان دیگر از آنها کلاهبرداری کرده که با انجام اقدامات پلیسی و بررسی شگرد سارق مامورنما، چهره فرضی متهم با همکاری شاکیان ترسیم شد و این چهره برای شناسایی به تمامی یگان های انتظامی ارسال شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان قدس با بیان اینکه این فرد پس از آخرین سرقتش شناسایی و در یکی از محلات قدیمی قدس دستگیر شد، گفت: متهم در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود مبنی بر فریب، اغفال و تلاش برای کلاهبرداری از خانواده ها اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم به شش فقره سرقت و اخاذی به این شیوه اعتراف کرد، گفت: خانواده ها دقت داشته باشند، چنانچه با افرادی مواجه شدند که خود را ماموران نهاد و سازمان های دولتی معرفی کرده و از شما درخواستی داشتند، از آنها کارت شناسایی معتبر طلب کرده و نسبت به استعلام اعتبار و صحت مدارک شناسایی اقدام کنید.