به گزارش پارس به نقل از فارس، گروهی موسوم به « اتحادیه اقدام علیه ناتو و امپریالیسم» در ترکیه امروز با برپایی تظاهرات در استانبول خواهان تعطیلی کلیه پایگاه های ناتو در خاک ترکیه شدند.

در این تظاهرات که در منطقه « امینونو» در بخش اروپایی استانبول برگزار و از سوی مردم استانبول نیز حمایت شد، تظاهرکنندگان با سردادن شعار علیه ناتو تاکید کردند که ترکیه آلت دست این پیمان نخواهد شد. تظاهرکنندگان همچنین خواهان جدایی ترکیه از این پیمان شدند.

اعضای اتحادیه اقدام علیه ناتو و امپریالیسم همچنین خواهان تعطیلی پایگاه آمریکایی انجیرلیک و نیز بسته شدن پایگاه راداری کوره جیک که به عنوان بخشی از سپر موشکی ناتو و آمریکا در استان مالاتیا راه اندازی شده بود، شدند.

در خلال این تظاهرات، حاضرین در میدان امینونو شعار « آمریکا از خاورمیانه گمشو» ، « امپریالیسم دشمن، ملت ها برادرند» ، « اسرائیل صهیونیست از خاورمیانه گمشو» سردادند.

در پایان این تظاهرات خانم « سمیها شاهین» بیانیه ای قرائت کرد. شاهین با انتقاد از سیاست خارجی اردوغان در قبال منطقه تاکید کرد که در سال ۲۰۱۳ دولت ترکیه به عنوان عامل اربابان امپریالیست خود در منطقه عمل کرده، تا حدی که در همین راستا آشکارا از آمریکا خواستار حمله و اشغال سوریه شده است.

شاهین در بخش دیگری از این بیانیه هشدار داد که قدرت های امپریالیستی قصد دارند از پایگاه های خود در ترکیه نظیر انجیرلیک و کوره جیک علیه ملت های منطقه استفاده کنند و این پایگاه ها را نیز به بهانه تهدید از سوی کشورهای همسایه نظیر عراق و ایران و سوریه علم کرده اند.

در خلال تظاهرات امروز در استانبول سلییم سزر رئیس انجمن همبستگی با ملت فلسطین نیز طی سخنانی درباره مرگ آریل شارون قصاب صبرا و شتیلا تاکید کرد که ملت مسلمان ترکیه با نفرت از این قاتل و جانی یاد می کنند.