به گزارش پارس به نقل از مهر، اردوغان در دیداری تاریخی به منطقه کردنشین دیاربکر رفته و به همراه" مسعود بارزانی" در مراسمی که در این شهر برگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش جمهوریت، " رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه امروز شنبه به دیاربکر رفته و با مقامات این منطقه کردنشین دیدار و گفتگو کرد. در مراسمی که از ساعاتی پیش در دیاربکر آغاز شد نخست وزیر ترکیه و" مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان حضور یافتند. این نخستین سفر اردوغان به این منطقه از زمان به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۰۳ است.

مسعود بارزانی طی سخنانی از زمان حاضر به عنوان زمان زندگی برادرانه در کنار یکدیگر یاد کرد. به گفته وی، سفر اردوغان به اربیل در همین راستا بود. بارزانی افزود: امروز با خوشحالی شاهدیم که یک رهبر ترک حامی حفظ برادری در بین ملت است. زمان زندگی مسالمت آمیز در خاورمیانه فرارسیده است.

وی اظهار داشت: هیچ کس از جنگ فایده ای ندیده است. ریخته شدن خون جوانان ترک و کرد به دست یکدیگر باید پایان یابد. گام هایی برای صلح برداشته شده و ما به اردوغان برای آغاز این روند تبریک می گوییم.

گفتنی است اعلام تشکیل مجلس موسسان از سوی کردهای سوریه برای تشکیل دولت خودمختار موجب نگرانی مقامات ترکیه و کردستان عراق شده است.