به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم « دوربان» آفریقای جنوبی در حالی به کار خود پایان داد که فیلم « گذشته» ، ساخته جدید اصغر فرهادی موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه این رویداد سینمایی شد.

فیلم « گذشته» امسال در بخش رقابتی شصت وششمین جشنواره فیلم کن حضور داشت و توانست جایزه بهترین فیلم معنوی و همچنین بهترین بازیگر زن را برای « برنیس بژو» به ارمغان آورد و پیش از این در جشنواره های فیلم سیدنی و مونیخ نیز به نمایش گذاشته شده بود.

در دیگر بخش ها هیأت داوران جشنواره فیلم « دوربان» ، فیلم « سرزمین امید» ساخته « سیون سونو» کارگردان مطرح ژاپنی را به عنوان بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی برگزیدند و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره نیز به « خاویر دولان» کارگردان کانادایی فیلم « لورنس انی وی» رسید.

فیلم « زندان» به کارگردانی « اندرو ورسادله» در این دوره از جشنواره فیلم « دوربان» ، به عنوان بهترین فیلم از کشور میزبان یعنی آفریقای جنوبی انتخاب شد.

جشنواره فیلم دوربان از ۱۸جولای آغاز به کار کرد و ۲۸ جولای به کار خود پایان داد و درمجموع ۷۴ فیلم سینمایی، ۴۸ فیلم مستند و نیز ۴۵ فیلم کوتاه در این رویداد سینمایی به روی پرده رفتند.