به گزارش پارس به نقل از تسنیم، " صفیه فرکاش" بیوه معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در نامه ای که در وبسایت صدای روسیه منتشر شده از اتحادیه آفریقا نیز خواسته است تا در خصوص مرگ قذافی و معتصم تحقیقات لازم را انجام دهد.

بر اساس این گزارش قذافی و معتصم اکتبر ۲۰۱۱ میلادی توسط شبه نظامیان مسلح دستگیر و کشته شدند. اجساد این دو نفر پس از نمایش داده شدن در بندر مصراته در مکان نامعلومی دفن شده است.

وی در دومین سالگرد مرگ قذافی در این نامه افزود، همه اعضای شورای امنیت، اتحادیه اروپا و هر کسی که مستقیما یا غیر مستقیم با این قتل در ارتباط بوده اند باید بگویند اجساد قذافی و معتصم کجاست و به خانواده های آنان اجازه دهند تا آنها را به روش مناسبی دفن کنند.

بیوه قذافی همچنین از اتحادیه آفریقا خواست تا تحقیقات کاملی را در خصوص قتل قذافی و معتصم انجام دهد. وی از جامعه بین الملل نیز خواست تا به او کمک کنند تا بتواند با دیگر پسرش سیف الاسلام تماس داشته باشد. سیف الاسلام نیز نوامبر ۲۰۱۱ میلادی در جنوب لیبی بازداشت شد.

سیف الاسلام از زمان دستگیری تاکنون در اختیار گروهی از شبه نظامیان سابق است و در شهر زینتان نگهداری می شود. صفیه به همراه سه فرزندش یعنی عایشه، هانیبال و محمد در اوت ۲۰۱۱ میلادی به الجزایر گریخت و امسال توانست در عمان پناهندگی بگیرد.