دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس در منطقه 22 تهران احداث شده است. دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس منطقه 22 تهران را به قطب گردشگری شهر تبدیل کرده است.


به گزارش خبرنگار مهر، عمار ایزدیار صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری کرج اظهار کرد: با همفکری و یاری اعضای شورای ششم کرج برنامه‌های متعددی را برای رفاه حال همشهریان پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و در رأس آنها بزرگراه شمالی کرج در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: شهر در مقطع کنونی نیاز به روحی شاداب و سرزنده دارد که شهروندان بتوانند از آن بهره مند شوند.

مجموعه کاخ مروارید مهرشهر باید برای استفاده عموم بهسازی شوند

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: ما در گذشته باغشهری داشته‌ایم که تفرجگاه مردمان سایر شهرها نیز بود اما اکنون آن زیبایی‌ها و طبیعت بکر ربوده شده است و خلاءهای جدی در برنامه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد.

‌ وی افزود: تفرجگاه‌هایی مثل باغ فاتح یا مجموعه کاخ مروارید مهرشهر باید برای استفاده عموم بهسازی شوند یا برای مثال با تملک ساختمان برق شرق کرج می‌توان قلعه صمصام را به پل تاریخی دختر متصل و یک خط تاریخی گردشگری را ایجاد کرد که در حال حاضر از هیچ کدام از آنها استفاده لازم نمی‌شود و از دیگر سو شهروندان به چنین فضاهایی نیاز دارند.

ایزدیار ادامه داد: هویت فرهنگی و گردشگری شهر می‌تواند با احیای بناهای تاریخی و کاربردی کردن آنها و گشودن درب مجموعه‌های تاریخی به روی مردم جانی دوباره بگیرد و برنامه‌های فرهنگی نیز با ذائقه و سلیقه مردم فاصله دارند که با بازنگری و تدوین مهندسی فرهنگی و تهیه پیوست‌های مطالعاتی می‌توان از وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کرد.

ساماندهی املاک قولنامه‌ای کرج از اولویت‌های اصلی شورای شهر کرج

ایزدیار تصریح کرد: ساماندهی املاک قولنامه‌ای، تکمیل پروژه‌های عمرانی، ساماندهی منابع انسانی، کاهش هزینه‌های جاری، شهر الکترونیک و شهرداری هوشمند، مشارکت با بخش خصوصی، تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی، محیط زیست و مقابله با ترافیک و آلودگی هوا و برنامه‌های نو فرهنگی از موضوعاتی هستند که دوره جدید شورای شهر دنبال خواهد کرد و این موضوعات اهداف واحد اعضا هستند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در هر حال مردم با امید به تغییر و رسیدن به وضعیت مطلوب‌تر نسبت به انتخاب شورای انقلابی اقدام کرده‌اند که در این راستا بازخوانی تهدیدها و شناخت نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت ضرورت دارد.

وی بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که اعتمادِ مردم به مدیریت شهری تقویت شده و شهرداری به مجموعه‌ای پاسخگو و پویا و مردمی با کارکرد انقلابی و جهادی تبدیل شود تا بتوانیم به وظیفه خود در قبال مردم به درستی عمل کنیم.