به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نمایش جدیدترین ساخته ی فرهادی که یک ماه است در فرانسه آغاز شده است همچنان در ۳۲۰ سینما ادامه دارد.

کمپانی « ممنتو فیلم» که پخش و تهیه ی فیلم اصغر فرهادی را برعهده دارد، آمار مخاطبان فرانسوی فیلم را بیش از نهصد و پنج هزار نفر در فرانسه اعلام کرد.

این فیلم در کشورهای بلژیک و سوئیس نیز در حال اکران است.

فیلم « گذشته» پس از حضور در جشنواره ی فیلم « کن» در بخش ویژه ی جشنواره ی « سیدنی» به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره ی « مونیخ» حضور دارد و در چهارمین حضور بین المللی پس از « مونیخ» در جشنواره ی « دوربان» آفریقای جنوبی به نمایش درخواهد آمد.

بنا بر این گزارش، « گذشته» که در سینماهای ایران اکران شده است در کمتر از ۱۰ روز بیش از ۴۵۵ میلیون تومان تا شامگاه گذشته ۷ تیر ماه فروخته است.

در خلاصه داستان « گذشته» آمده است: « احمد (علی مصفا) ۴ سال پس از جدایی از همسر فرانسوی اش به در خواست او راهی پاریس می شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی « لوسی» دختر همسر سابقش می شود. تلاش او برای کمک به « لوسی» پرده از رازی در گذشته بر می دارد. »

به گزارش ایسنا، علاوه بر « برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن گلوب و برنده سزار و برگزیده کن) و همچنین « طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار) ، بازیگران دیگری چون « علی مصفا» ، « پائولین بورلت» ، بازیگر بلژیکی فیلم معروف « زندگی صورتی» ، « الیس آگویس» ، « ژان جستین» ، « سابرینا وازانی» و« بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته اند.