به گزارش پارس نیوز، محمد شریعتمداری در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش که در وزارت رفاه برگزار شد اظهار کرد: بازنشستگان آموزش و پرورش زمینه ساز وقوع حوادث مهم در عرصه تعلیم و تربیت بوده و امروز هر کدام از شاگردان آنها منشاء خدمات ارزنده در کشور هستند.

وی خطاب به بازنشستگان آموزش و پرورش در این نشست افزود: شما فرزندان این مرز و بوم را تربیت کرده‌اید و هرکدامتان چون آفتاب می‌درخشید. همه ما پرورده دست پرورده شما معلمان هستیم. همسر و خانواده همسرم همگی فرهنگی هستند و به همین خاطر از مشکلات شما آگاهم.

وزیر رفاه با بیان اینکه اگر در سالهایی نرخ تورم بالاتر از افزایش حقوق بود گفت: اکنون افتخار داریم بگوییم در دولت تدبیر و امید حقوق را متناسب با نرخ تورم افزایش دادیم تا فاصله ناچیزی را جبران کنیم و هنوز می‌دانیم وضعیت مطلوب نیست.

وی افزود: اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری را تکلیف دولت می‌دانیم و تا کامل اجرا نشود مشکلات به تمامی حل نمی‌شود. عدم اجرای ماده ۸۶ به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها و محدودیت در منابع مالی ونفتی باز می‌گردد. دولت باید تلاش کند حداقل فشار به واحدهای تولیدی در دوران تحریم وارد شود، ولی با همه این احوال نمی‌توان از این حق مسلم عدول کرد.

وی با بیان اینکه برای عبور از گردنه تاریخی تحریم‌ها از کمک همه اقشار بویژه بازنشستگان بهره مند شویم گفت: اکنون بازنشستگان باید از سودآوری اندوخته ۳۰ سال گذشته خود بهره مند شوند و تلاش می‌کنیم این معنا را تا جایی که مسجل است در بودجه ۹۸ نیز بگنجانیم.

شریعتمداری افزود: ادامه فعالیت شرکت‌های زیان ده یعنی از جیب بازنشسته‌ها هزینه ناکارآمدی شرکت‌های تحمیل شده را بپردازیم. شرکت های دارای بازدهی پایین را ظرف زمان بندی معینی از صندوق خارج خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با شایسته سالاری روندهای غلط موجود را در شرکت‌ها اصلاح کنیم اظهار کرد: روسای کانون‌ها به عنوان مشاوران، همفکر ما در ادارات بازنشستگی خواهند بود و در هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز نماینده‌ای از بازنشستگان منصوب خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر مدیر شرکت لایقی داریم و حقوق و پاداش خوبی به او می‌دهیم باید بازنشستگان در جریان باشند و باید از حقوق شما پاسداری کنیم. شفافیت در بخش‌های اقتصادی، انضباط مالی، پیشگیری از فساد در دستورکار ماست و عهد اخوتی با هیچ کس نبستیم و اگر کسی تخلف کند دستش را کوتاه می‌کنیم. اموال بازنشسته ها را امانتداری می‌کنیم.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه نباید وعده‌ای بدهیم که از عهده آن برنمی آییم اظهار کرد: در سالی که گذشت خدماتی نسبی ارائه کردیم اما باز هم شرمنده‌ایم. ۸۳۲هزار و ۳۳۶ نفر از یک میلیون و چهارصد هزار بازنشسته ما از خانواده آموزش و پرورش هستند و بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از یک میلیون بازنشسته از صندوق وام گرفته‌اند که البته رقم بسیار پایینی است. ۸۲۸ هزار نفر از بازنشستگان نیز از تورهای سیاحتی و زیارتی بهره مند شده‌اند و رئیس صندوق بازنشستگی قول داد تعداد سفرها را به ۲۰۰ هزار مورد برساند و ۵۰ هزار مورد دیگر هم به آنها در سال جاری اضافه کند.

شریعتمداری با بیان اینکه در زمینه بیمه تکمیلی گام‌هایی برداشته شده اما چندان پر و پیمان نیست گفت: قرار شد ۳۰ درصد سهم صندوق در حق بیمه‌های تکمیلی افزایش یابد و شرایط مطلوب تری رقم بخورد.

وی با اشاره به ضرورت جلب خیرین مهارت افزا و برنامه‌ای که از سوی سازمان فنی و حرفه ای دنبال می‌شود گفت: کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش نیز می‌توانند وارد این طرح شوند و به گسترش این کار خیر و مفید کمک کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه مقرر شده در شش ماهه نخست سال ۹۸، وام پنج میلیونی به ۲۰۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش اعطا شود، به ایجاد تعاونی های چندمنظوره نیز اشاره کرد و گفت: نتایج عملیاتی این نشست تا دو هفته دیگر به بازنشستگان اعلام می‌شود.