به گزارش پارس نیوز، سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۴ دی ماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: نوبخت در بخش اول صحبت‌های خود اعلام کرد که نفت، مالیات و اوراق سرمنبع اصلی درآمد‌های دولت است.

وی افزود: در این جلسه آقای نوبخت اعلام کرد که نفت، مالیات و اوراق سرمنبع اصلی درآمد‌های دولت است. همچنین در بودجه سال آینده بیش از یک و نیم میلیون بشکه نفت صادراتی که هر بشکه ۵۴ دلار است، پیش بینی شده، در حوزه مالیات به عنوان منبع دوم درآمد دولت ۱۱ درصد رشد پیش بینی شده که نسبت به سال قبل کل رقم بودجه ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه طبق توضیحات نوبخت در لایحه بودجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان توجه شده است، اظهار کرد: طبق این توضیحات بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان است که در آن بودجه رتبه بندی معلمان هم دیده شده است.

نقوی حسینی افزود: آقای نوبخت مطرح کرد که در بودجه قانون اختصاص ۵ درصد اعتبارات به بخش دفاعی و نیرو‌های مسلح دیده شده است، در حوزه بیمه سلامت هم حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است همچنین بودجه ریزی براساس عملکرد تنظیم شده و حدود ۹۷ درصد دستگاه‌ها به بودجه براساس عملکرد تن داده اند.

وی ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد ۳۴ درصد منابع صندوق در بودجه پیش بینی شده، اما در صورت عدم تحقق برخی منابع و شرایط خاص از صندوق برداشت می‌شود؛ در شرایط تحریمی، وضعیت اقتصادی و پرداخت‌های دولت همچنان به طور عادی ادامه دارد لذا خود را برای تحریم‌ها و مقابله با آن‌ها آماده کردیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: یکی دیگر از توضیحات نوبخت ناظر به این موضوع است که در مدت اخیر تلاش شد بودجه جاری باز هم کمتر شود، بودجه امسال دو سقف دارد یک سقف ۴۰۷ هزار میلیارد و در یک سقف دیگر ۴۴۷ هزار میلیارد پیش بینی شده است.

نقوی حسینی اظهار کرد: نوبخت مطرح کرد تخصیص بودجه سه ماه به سه ماه پس از گزارش عملکرد دستگاه‌ها پرداخت می‌شود، سه منبع هزینه‌ای دولت شامل هزینه‌های جاری، پروژه‌های عمرانی و پرداخت اوراق است همچنین اهداف بودجه عبارتند از: کاهش فقر، ایجاد اشتغال و رونق و تولید که در هر مورد اعتبارات لازم پیش بینی شده است. رئیس سازمان برنامه و بوجه در حوزه یارانه‌ها نیز اعلام کرد که همچنان یارانه‌ها پرداخت خواهد شد، اما جهت ساماندهی یارانه بگیران اختیار به استان‌ها داده شد. در حوزه اشتغال نیز برای سال ۹۸، یک میلیون و هفتاد و هفت هزار شغل پیش بینی شده است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان خاطرنشان کرد: طبق توضیحات نوبخت ارز لازم برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی پیش بینی شده و مردم از نظر تهیه کالا‌های اساسی هیچ مشکلی ندارند همچنین برای حمایت از رونق اقتصادی نیز پیش بینی‌های خوبی صورت گرفته و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای حوزه فرهنگی اختصاص می‌یابد.