به گزارش پارس نیوز، حسین فتح آبادی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم این نهاد ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها است، گفت: برای مشاغلی که قابلیت اجرا در روستاها داشته باشند تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام با سود ۶ درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر شامل این طرح می‌شود، بیان کرد: تسهیلات برای این طرح پس از تایید کارشناسان حوزه اشتغال قابل پرداخت است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران ادامه داد: این وام به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند غیر مددجو که توانایی ایجاد اشتغال را دارند، پرداخت می‌شود.

فتح آبادی به مراحل درخواست وام برای ایجاد اشتغال در روستاها اشاره کرد و گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات درابتدا باید برای تشکیل پرونده، مشاوره و تعیین مسیر شغلی به کمیته امداد محل سکونت خود مراجعه و سپس در سایت کارا به آدرس www.kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند که بعد ازبررسی و تایید نهایی طرح، اسامی افراد به سرپرستی بانک‌های عامل ارسال و توسط آن‌ها تعیین شعبه می‌شوند.

وی با اشاره به رسته‌های اولویت دار تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری بیان کرد: رسته‌های صنعت، کشاورزی و خدمات شامل پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی می‌شوند.