به گزارش پارس نیوز،  فاطمه عباسی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر برگزار شد، با عنوان این مطلب که ۱۹ میلیون نفر در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته‌اند، گفت: برای ۴۰۰ هزار نفر مشاوره اعتیاد داشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه سازمان بهزیستی برای اشتغال معتادان بهبود یافته، افزود: ۲۰ میلیون تومان برای اشتغال معتادان بهبود یافته پرداخت می کنیم و برای کارآفرینانی که بکار گرفته شوند ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات می‌دهیم.

عباسی ادامه داد: برای ۱۰۰۰ نفر از معتادان در مراکز اشتغال تهران باید ایجاد شغل کرد، چرا که معتادان با سه مشکل اشتغال، مسکن و هزینه‌های درمانی مواجه‌ هستند.

معاون درمان اعتیاد سازمان بهزیستی افزود: در سطح استان‌ها نیز فراخوان کرده‌ایم که تسهیلات اشتغال بدهیم.

عباسی گفت: درمان معتادان مراکز ماده ۱۶ از تیر ماه سال گذشته به سازمان بهزیستی سپرده شد در حالی که از بهزیستی حمایت نشده و تمام زیرساخت‌ها رها شده بود که اکنون در حال احیای آنها هستیم.

وی ضمن قبول این موضوع که در نظارت‌ها قدری ضعیف عمل می شود، افزود: امسال از موسسات، دولت و کارشناسان استفاده کردیم تا نظارت‌ها را طبقه‌بندی کرده و بخشی از بودجه را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

عباسی از پذیرش ۹۲۳ کودک معتاد در مراکز شبه خانواده بهزیستی خبر داد.