به گزارش پارس نیوز، 

پرویز فتاح امروز در جمع کارکنان اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آمل اظهار داشت: ۵۰ هزار واحد مسکن مهر بر اساس ابلاغ دولت به وزارت راه وشهرسازی که در شهر‌های بالای ۱۰ هزار نفر جمعیت برای مستمری بگیران زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی ساخته و تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه انجام شده وزارت راه وشهرسازی، سپاه پاسداران و خیران، افزود: ساخت ۱۰ هزار مسکن دیگر در روستا‌ها با همکاری سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره) وخیران شروع شده و پیش بینی می‌شود حداقل تا پایان امسال به آنان تحویل داده شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به اختصاص اعتبار ۲۱ هزار میلیارد ریالی دولت امسال برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و ابرازامیداوری کرد: با این میزان تسهیلات که برای حدود ۱۳۵ هزار نفر پرونده‌سازی خواهد شد، زمینه اشتغالزایی حدود ۲۰۰ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد فراهم شود.

فتاح گفت: علاوه بر این میزان اعتبار، حدود ۱.۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات حمایتی برای مددجویان روستایی ومناطق محروم به تعداد ۱۰۰ هزار فقره پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سقفی که هم اکنون کمیته امداد امام خمینی (ره) برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه مددجویان این نهاد پرداخت می‌کند، حدود ۲۵ میلیون ریال است، گفت: امسال و با منابع مالی که اختصاص داده شده، تلاش خواهد شد تا این میزان به حدود ۵۰ میلیون ریال به هر نوعروس کمک شود.

وی اضافه کرد: از اینکه کمیته امداد امداد امام خمینی (ره) شهرستان آمل توانسته سقف پرداختی و کمک هزینه جهیزیه عروس را در سال گذشته ۴۰ میلیون و امسال تا حدود ۵۰ و ۶۰ میلیون ریال افزایش دهد، بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه هم اکنون سهم مستمری پرداختی به هر یتیم به طور میانگین حدود ۲۲۰ هزار تومان است و باید تلاش شود، که این میزان با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزایش یابد، از پایین بودن رقم پرداختی سهم هر یتیم آملی حدود ۱۹۰ هزار تومان به شدت انتقاد کرد.

فتاح به رئیس و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آمل دستور داد که تا پایان امسال باید این اداره سهم مستمری هر یتیم در این شهرستان را به بیش از ۲۲۰ هزار تومان افزایش دهد.