به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌اله عبدالملکی ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی و توانمندی کارآفرینان طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور اقدام به کار و تولید جای قدردانی از مددجویان کارآفرین دارد، اظهار کرد: تمام هدف خلقت از هستی عبودیت است و برای ایجاد عبودیت قدرت اقتصادی لازمه هر حرکت است.

وی با بیان اینکه دشمنان دین و سعادت به طور دقیق بر روی ضعف اقتصادی ملت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: امروز داشتن قدرت اقتصادی از مصادیق اصلی و مهندسی اقتصادی بسیار مهم است که قدرت اقتصادی خانواده نیز از مهمترین امور است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه داشتن قدرت اقتصادی فراتر از رسیدن به خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش است، گفت: داشتن قدرت اقتصادی به معنای اقتدار و قدرت کلان جامعه مسلمین و ملت اسلامی است.

وی با بیان اینکه مهمترین مولفه قدرت اقتصادی در دنیا ایجاد اشتغال است، ادامه داد: کمیته امداد این افتخار را دارد که از سال 74 به بعد با ایجاد معاونت اشتغال و خودکفایی توانسته 1.5 میلیون فرصت اشتغال را برای مددجویان خود ایجاد کند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه از سال 74 تاکنون 700 هزار خانواده توانسته‌اند به خودکفایی برسند، بیان کرد: متناظر با این اقدام کمیته امداد توانسته  700 هزار خانوار را زیرپوشش قرار دهد.

وی یادآور شد: تا پایان اسفندماه سال گذشته 140 هزار فرصت شغلی برای مددجویان تعهد کمیته امداد امام خمینی بوده که 152 هزار فرصت شغلی یعنی 10 درصد بیشتر از تعهد محقق شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: با 18 هزار کاریابی انجام شده در مجموع برای 170 هزار نفر شغل ایجاد شده که در نتیجه سهم اشتغال ایجاد شده کمیته امداد در کشور 25 درصد بوده است.

وی با تاکید بر این نکته که از لحاظ کیفی توانسته‌ایم یک‌سوم کل مشاغل کشور را در کمیته امداد ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌های کمیته امداد در دوره جدید حرکت به سمت ایجاد مشاغل نوین با درآمدهای بالا و تقویت فرآیندهای اشتغالزایی است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک قرار است منابع انسانی جهادی خیرین اشتغال و نیروهای جهادی دانشگاهی به کادر اشتغالزایی کمیته امداد تزریق شوند، اضافه کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت کارآفرینان موفق در کل کشور برای ایجاد اشتغالزایی مددجویان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باید طبیعتاً یک سوم منابع اشتغال در اختیار کمیته امداد قرار گیرد اما متاسفانه منابع کمیته امداد بیشتر از پنج درصد نیست، تصریح کرد: سازماندهی و ساماندهی فضای عمومی کسب و کار امروز برای ایجاد فضای آرام کشور لازم است و استفاده از ظرفیت تولیدی کشور در این فضا نیز حایز اهمیت است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با اظهار خرسندی از اینکه رتبه همدان در ایجاد اشتغال کشور در چهار ماهه امسال چندین پله ارتقا پیدا کرده است، افزود: مهمترین کمبود اقتصاد ایران در حال حاضر کمبود نیروی انسانی است که نیازمند تقویت زیرساخت و فضاهای آموزشی و فرهنگی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.