به گزارش پارس نیوز، ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با اشاره به واگذاری 50 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره و بدون متقاضی به مددجویان این نهاد اعلام کرد: آیین‌نامه اجرایی واگذاری این تعداد واحد مسکونی تهیه و به تمام دفاتر استانی ابلاغ خواهد شد.

وی بابیان اینکه هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، محرومیت‌زدایی و کاستن درد محرومان است افزود: بر این اساس تلاش کمیته امداد تأمین مسکن مناسب برای خانوارهای تحت حمایت به‌صورت اجاره، خرید یا ساخت است.

بازیان با اشاره به اینکه تهیه خانه برای مددجویان گران‌ترین خدمت کمیته امداد است گفت: کمیته امداد به‌تنهایی قادر به تأمین این هزینه نیست بنابراین باید دولت، سازمان و نهادهای مرتبط با مسکن و خیران مسکن‌ساز در این زمینه همکاری کنند.

وی با اعلام اینکه اولویت نخست تأمین مسکن برای خانوارهای تحت حمایت با بیش از سه عضو است افزود: البته در شرایط استثنا، خانوارهای دونفره نیز در اولویت دریافت این خدمت قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد تأکید کرد: در ساخت یا خرید مسکن برای مددجویان باید به فضای بیرونی سالم، مقام بودن بنای ساختمان و مسائل بهداشت روح و جسم توجه شود