به گزارش پارس نیوز، 

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در گردهمایی مدیران کل روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه یک کشوری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: تاریخ کشور ما مدیون خبرنگارانی است که در جبهه‌های جنگ ضمن حضور خود صحنه‌های مختلف را پوشش دادند.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید افشاری گفت: این شهید در مدت کمی پس از زلزله بم بیش از 50 بار با بنده در خصوص زلزله و مشکلاتش مصاحبه داشتند. به قدری سؤالات این شهید جدی بود که من پیش از آن نگران پاسخگویی می‌شدم.

مقیمی ادامه داد: وجود این شهید و پیگیری‌هایش مردم را در جریان زلزله بم و آثار آن قرار داد و کشور را نسبت به اتفاقات آن زمان آگاه کرد. همچنین اقدامات این شهید باعث شد که رهبر انقلاب سه بار به بم بروند.

وی اظهار داشت: در زمانی که جنگ تحمیلی به پایان رسید و مشعل پالایشگاه آبادان روشن شد این خبرنگاران بودند که وقایع را به تصویر کشیدند. ما در بازسازی کشور پس از جنگ کمکی از هیچ کشوری نگرفتیم و مردم و دولت ما کشور را تا به اینجا رساندند.

مقیمی ادامه داد:خبرنگاران در زمان جنگ تخریب‌های منطقه، حضور مردم و رزمندگان را نشان دادند که به همین دلیل متخصصان و مهندسان برای سازندگی کشور بسیج شدند.در همین روزهایی که به دلیل کمبود آب در سدهای جنوبی با کمبود برق مواجه شدیم ما از 9هزار مگاوات برق تولیدی در سال‌های سابق تنها توانستیم 5 هزار مگاوات برق تولید داشته باشیم.

استاندار تهران ادامه داد: با وجود این 4هزار مگاوات کمبود برق ما جبران آن را با قطع برق ادارات دولتی برطرف کردیم. در گذشته هنگام کمبود برق ادارات صنعتی پرمصرف برق‌شان قطع می‌شد ولی حال به دلیل سر پا ماندن اقتصاد کشور ما برق ادارات را از روی اجبار قطع کردیم.

مقیمی تصریح کرد: با انعکاس این اخبار توسط خبرنگاران و روابط عمومی‌های همه دستگاه‌های اجرایی ما توانستیم به اندازه 400 مگاوات برق صرفه‌جویی کنیم. یعنی اخبار ارسال شده توسط خبرنگاران به اندازه یک یا دو نیروگاه برق صرفه‌جویی ایجاد کرد.

وی درباره شفاف‌سازی اظهار داشت: اگر در همه امور کشور از جمله دستگاه‌های اداری، اجرایی و قضایی این مورد اتفاق می‌افتد و هر کس مسئول پاسخگویی به مسائل مربوط به خود بود امروز با چنین مشکلاتی مواجه نبودیم و فساد به این حد نمی‌رسید.

استاندار تهران بیان داشت: اگر امروز از رانت صحبت می‌شود به این دلیل است که شفاف‌سازی به خوبی انجام نشده است، زیرا هر مکانی که شفاف‌سازی در آن ایجاد شود مسائل به راحتی حل می‌شوند ولی این مورد در کشور به خوبی انجام نشده است. خبرنگاران با ایجاد شفافیت در همه زمینه‌ها می‌توانند به بهبود وضعیت حال حاضر کشور کمک فراوانی کنند.

مقیمی در پایان گفت: باید به روابط عمومی‌ها و خبرنگاران برای ورود به مسائل میدان دهیم.