به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر حملات خود به رسانه‌های این کشور را از سر گرفت، آنها را دشمن مردم خواند و اعلام کرد رسانه‌ها می‌توانند عامل ایجاد جنگ شوند.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد روزنامه‌نگاران آمریکایی را به ایجاد تفرقه و بی اعتمادی تعمدی در کشور متهم کرد. ترامپ در توئیتر خود نوشت: (عاملان) اخبار جعلی از من متنفرند زیرا من می‌گویم آنها دشمن مردم هستند و آنها می‌دانند این حرف من حقیقت دارد. من با توضیح این موضوع به مردم آمریکا خدمت بزرگی به آنها کردم.

در ادامه توئیت ترامپ آمده است: آنها (رسانه‌ها) عمدا باعث ایجاد اختلاف و بی‌اعتمادی زیادی در کشور می‌شوند. آنها همچنین می‌تواند باعث ایجاد جنگ شوند. آنها بیمار و خطرناک هستند.

ترامپ به طور مداوم در طول دوران ریاست جمهوری‌اش با رسانه‌های مخالف خود دشمنی داشته است و به آنها برچسب رسانه‌های جعلی زده است. با این حال در هفته‌های اخیر او از عبارت «دشمن مردم» برای رسانه‌ها بیش از پیش استفاده کرده است که باعث درگیری بیشتری میان دولت و رسانه‌ها شده است. این در حالی است که ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته ظاهرا در تقابل با اظهارات پدرش اعلام کرد فکر نمی‌کند رسانه‌ها دشمن مردم هستند. به دنبال آن ترامپ اعلام کرد که حق با دخترش است اما رسانه‌های جعلی، که درصد بزرگی از رسانه‌های آمریکا را دربرمی‌گیرند دشمن مردم هستند.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هفته گذشته و در پاسخ جیم آگوستا، خبرنگار سی ان ان از اعلام اینکه رسانه‌ها دشمن مردم نیستند، امتناع کرد. بنا به گزارش روزنامه کلمبوس دیسپتچ، ترامپ درباره رسانه‌ها اعلام کرد: ام اس ان بی سی بسیار فاسد و تهوع آور است. من می‌گویم آنها حتی بدتر از این هستند، آنها واقعا یک گروه خبری جعلی هستند.

ترامپ همچنین در سلسله توئیت‌های در روز یکشنبه گزارش روزنامه واشنگتن پست را درباره اینکه رئیس جمهور از این می‌ترسد که به خاطر پسرش دچار دردسر قانونی شود، را مورد حمله قرار داد. ترامپ در توئیتر خود نوشت: گزارش برخی رسانه ها مبنی بر این که من از ملاقات پسرم با وکیل روس در ژوئن سال 2016 در برج ترامپ نگران هستم، کاملا دروغ و ساختگی است. این نشست که با هدف کسب اطلاعات درباره رقیب انتخاباتی من صورت گرفت کاملا قانونی بود؛ چرا که همواره در عرصه سیاست چنین اتفاق‌هایی می افتد. ترامپ با تاکید بر این که این ملاقات راه به جایی نبرد افزود من در آن زمان چیزی درباره آن نمی دانستم.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات اخیر آمریکا در حال بررسی نقش پسر ترامپ در نشست ماه ژوئن سال 2016 در برج ترامپ است. این نشست میان وکیل روس و اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ از جمله پسر ترامپ صورت گرفت.