به گزارش پارس نیوز، 

رئیس کل دادگستری استان گیلان از صدور حکم پرونده قاتل ۸ زن در شعبه کیفری یک این استان خبر داد.

احمد سیاوش پور با اعلام این خبر افزود: متهم مرد پرونده (ف. ن) به جرم ۸ فقره قتل عمد زن مسلمان به ۸ فقره قصاص نفس محکوم گردید که اولیا دم مقتولان براساس قانون مجازات اسلامی می‌توانند قصاص نمایند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان همچنین عنوان کرد: این مرد به جرم جنایت بر میت نسبت به ۶ نفر به ۶ فقره یک دهم دیه کامل در حق مقتولان و ۶ فقره ۱۰۰ ضربه شلاق تعزیری و همچنین به جرم ۸ فقره سرقت طلاجات مقتولان به مجازات ۸ فقره سه سال حبس و ۸ فقره یکصد ضربه شلاق تعزیری و رد اموال مسروقه درحق اولیای دم محکوم شد.

وی در ادامه به شرح محکومیت متهم زن پرونده پرداخت و بیان داشت: متهم زن پرونده (ل. ک) به جرم معاونت در یک فقره قتل به ۱۲ سال حبس تعزیری و به جرم مورد معامله قرار دادن ۴ فقره طلاجات متعلق به مقتولان به ۴ فقره ۴ سال حبس و ۴ فقره ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد.

سیاوش پور همچنین افزود: در خصوص سایر اتهامات متهم زن پرونده (ل. ک) مبنی بر خودداری در مساعدت به فردی که در خطر جانی بوده و مساعدت در خلاصی متهم اصلی از محاکمه و مجازات برای این زن رای برائت صادر شد.

این مقام ارشد قضایی در پایان تصریح کرد: رای صادره ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدید نظرخواهی در دیوان عالی کشور خواهد بود.