به گزارش پارس نیوز، 

نوشیدن چای در سحری از عادت هایی شده است که هموطنان ایرانی به آن عادت کرده اند وعقیده دارند که نوشیدن چای در سحری از تشنگی آن ها در طول روز جلوگیری می کند که اگر این مقاله را بخوانید میفهمید که این باور غلطی است و هرگز در سحری چای ننوشید.

نوشیدن چای در سحری

 در روزهای گرم تابستان و روزه داری باید یک سری نکات را در نظر بگیرید، به عهده هر روزه دار این می‌باشد که در فاصله افطار تا سحر 8 لیوان آب بنوشند اما باید این نکته را بدانند که نوشیدن زیاد چای در سحر ممنوع می‌باشد و نوشیدن زیاد چای در سحر ضرر دارد. 

از مصرف چای در وعده سحری خودداری کنید، زیرا کافئین موجود در چای دفع ادرار را افزایش می‌دهد و از این طریق آب و نمک‌های معدنی که بدن در طول روز به آنها نیاز دارد، دفع می‌شوند.

 از ویژگی‌های تغذیه سالم به عنوان یکی از عوامل مهم سلامتی انسان، می‌توان به تنوع و تعادل اشاره کرد.

درست است که تعداد وعده‌های غذایی در هنگام روزه‌داری به دو وعده غذایی اصلی و یک میان‌وعده کاهش می‌یابد، اما مواد مورد نیاز بدن باید از طریق همین تعداد وعده غذایی دریافت شود و رژیم غذایی ماه رمضان نیز باید تعادل و تنوع لازم را داشته باشد، همچنین رعایت برخی نکات در وعده‌های سحری و افطار به منظور حفظ سلامتی و روزه‌داری موفق لازم است.

 منظور از تنوع غذایی این است که انواع مختلفی از مواد غذایی متناسب با نیاز بدن مصرف شده و مصرف زیاد یک نوع ماده غذایی باعث عدم مصرف انواع دیگر مواد غذایی نشود. استفاده روزانه از گروه‌های اصلی غذایی شامل گروه نان و غلات، میوه، سبزی، شیر و لبنیات و گوشت در ایجاد تعادل در برنامه غذایی روزانه نقش مهمی دارد.

الگوی رژیم غذایی ماه رمضان به این صورت است که سحری مانند یک ناهار سبک، افطار مانند یک صبحانه و شام نیز مانند وعده غذایی شام دریافت شود.