به گزارش پارس نیوز، 

 محمدعلی جاوید ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بیرجند اظهار داشت: برای ساماندهی میادین ورودی شهر بیرجند در سال 97 مبلغ 2 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه از اقداماتی که در ایام نوروز در بیرجند انجام شد رضایت ندارم افزود: یکی از مباحث مطرح شده المان‌های نوروزی در میان مردم بود که هر ساله شهرداری مبلغ زیادی را بابت المان‌های نوروزی هزینه می‌کند و بسیاری از المان‌های نوروزی در کارگاه شهرداری وجود دارد که ظرفیت به نمایش گذاشتن در نقطه‌ای را نداشته چون اقدامات کارشناسی انجام نشده است.

شهردار بیرجند گفت: خیایان جمهوری اسلامی یکی از بهترین هویت‌های شهری است که به آن توجه نشده است و امسال برنامه‌ریزی شد تا اعتبارات در میدانی مانند شهدای عبادی در ورودی شهر که وضعیت نامناسبی دارد هزینه شود و المان‌هایی به صورت دائم نصب شود.

جاوید با بیان اینکه 347 طرح برای حوزه زیبایی شهر مطرح شده و طبق ارزیابی کارشناسان تعدادی از طرح‌ها انتخاب شد اما در شهری که زیرساخت‌های آن فراهم نیست باید از کارهای لوکس و پرتجمع پرهیز کرد.

وی با اشاره به انتخاب شهرداری بیرجند به عنوان ضعیف‌ترین دستگاه اجرایی در ایام نوروز 97 اظهار داشت: این انتخاب انجام شده مزد زحمات نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای کار شهرداری برای آسفالت معابر و کارگران شهرداری برای تمیز نگه‌داشتن شهر نیست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان نیز در این جلسه اظهار داشت: حدود 70 هزار نفر زائر از امامزادگان این شهرستان‌ها در ایام نوروز بازدید داشتند.

حجت‌الاسلام قاصری خاطرنشان کرد: در امامزادگان باقریه(ع) از سه ماه گذشته علاوه بر زائرسراها، سوئیت‌هایی نیز افتتاح و در اختیار زائران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه درمیان و بیرجند انجام شده و در هشت بقعه نیز برنامه لحظه تحویل سال برگزار شد اظهار داشت: 18 بقعه متبرکه در سطح شهرستان‌های درمیان و بیرجند وجود دارد که از این تعداد 8 بقعه در طرح آرامش بهاری حضور داشتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان افزود: یک هزار و 30 نفر در زائرسراهای بقاع متبرکه اسکان یافتند و 4 هزار و 970 نفر نیز اسکان موقت پیدا کردند.

براساس اعلام کمیته ارزیابی عملکرد ستاد خدمات سفر بیرجند براساس شاخص‌های مدنظر هلال احمر، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش دستگاه برتر شناخته شد و شهرداری بیرجند جزو ضعیف‌ترین ادارات در ایام نوروز بود.