به گزارش پارس نیوز، 

حسن پلارک روز دوشنبه در نشست خبری افزود: از دو سال پیش تاکنون عملیات اجرایی و توسعه اماکن مقدسه با 600 هزار متر مربع زیربنا در این کشور آغاز شده است که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته 50 درصد این طرح ها، امسال و مابقی آن، طی سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه به همت تلاشگران ایرانی تمام عملیات بازسازی در عتبات به پایان رسیده است و مابقی در قالب توسعه فضا در حال انجام است، گفت: در این خصوص توسعه فضای حرم علوی در قالب صحن حضرت زهرا(س) که از بزرگ ترین طرح های جهان اسلام به شمار می رود هم اکنون مراحل تکمیلی خود را طی می کند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: صحن حضرت زهرا(س) با 220 هزار متر مربع در چند طبقه مراحل پایانی را طی می کند و اجرای این طرح که در آغاز حدود 11 هزار مترمربع بود امروزه با 20 برابر افزایش در مجموع به حدود 300 هزار مترمربع رسیده است.
پلارک با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از حدود 6 سال پیش آغاز شد، خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی حدود 90 درصد مصالح و ملزومات مورد نیاز از داخل کشورمان تهیه و ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح توسعه حرم سید الشهدا(ع) از دیگر طرح های در دست اقدام است، اظهارکرد: در اجرای این طرح 160 هزار متر مربع به فضای این حرم اضافه خواهد شد و ان شاالله بخشی از این طرح برای زائران اربعین امسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پلارک با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه حرم های کاظمین و سامرا نیز از دیگر اقدامات در حال انجام است، گفت: در اجرای این طرح ها که از دو سال قبل آغاز شده است توسعه فضای حرم به چهار برابر افزایش خواهد یافت.
وی با تاکید بر اینکه امسال جشنواره افتتاحیه طرح ها را خواهیم داشت نیز گفت: تاکنون تمام پروژه ها با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت به انجام رسیده است.
براساس این گزارش، هموطنان علاقه‌مند می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدوده مربع) اهداء کنند.
اجتمام*1933**1776