به گزارش پارس نیوز، 

اسماعیل حسن زاده ظهر پنجشنبه در اولین شورای اداری شهرستان ساری به افزایش 30 درصدی گردشگران در نوروز سال جاری اشاره کرد و گفت: استان مازندران دارای ظرفیت های گردشگری زیادی است که باید برای معرفی و استفاده از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان برنامه ریزی های لازم انجام شود.

فرماندار ساری افزود: با استفاده از ظرفیت های گردشگری شاهد رونق اقتصادی استان خواهیم بود و اگر از این ظرفیت به درستی استفاده نشود جز انباشت زباله سودی برای استان از جذب گردشگر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه استقلال هر کشوری مدیون امنیت آن است، ادامه داد: کشوری که از امنیت برخوردار نباشد نمی تواند در علم، صنعت و ... مستقل باشد.

حسن زاده با بیان اینکه کشورها برای داشتن استقلال باید خودکفا باشند، گفت: در سال های گذشته مقام معظم رهبری نامگذاری سال را در حول و محور اقتصادی قراردادند که نشان دهنده اهمیت این مسئله است.

فرماندار ساری با تاکید بر فرهنگسازی در حوزه تولید و خرید کالای ایرانی، بیان کرد: برای حفظ امنیت کشور در حوزه اقتصادی تولیدکنندگان باید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند و هموطنان نیز کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی بابیان اینکه تولید و مصرف کالاهای ایرانی سبب رونق اقتصادی و خودکفایی می شود، افزود: خرید کالای ایرانی سبب اشتغال زایی برای جوانان می شود و درآمد خانواده ها نیز افزایش پیدا می کند.

حسن زاده مهمترین نیاز امروز جامعه را وحدت، همدلی و رضایتمندی مردم دانست و عنوان کرد: مهمترین امنیت هر کشوری رضایت مردم است اگر کشوری دارای مدرن ترین سلاح ها باشد ولی از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد با مشکل مواجه می شود.

فرماندار ساری وظیفه اصلی دولت برای رضایتمندی مردم را توجه به اقتصاد دانست و بیان کرد: مردم نباید دغدغه اقتصادی داشته باشند بلکه بتوانند از معیشت خوبی برخوردار باشند که یکی از اولویت های دولت است.

وی گسترش عدالت و نشاط اجتماعی دانست وافزود : مسؤلان نباید در ارائه خدمت به مردم تبعیض قائل شویم زیرا در دین ما بر عدالت تاکید شده است.

حسن زاده با تاکید بر فرهنگسازی در حوزه ورزش همگانی، گفت: داشتن سلامت جسمی و روحی سبب نشاط اجتماعی و پیشرفت جامعه می شود.

فرماندارساری با تاکید بر جلوگیری از بوروکراسی اداری، ادامه داد: دولت حدود هزار میلیارد تومان اعتباراز طریق سامانه کارا برای اشتغال زایی و با بهره بانکی ۴-۶ درصدی اختصاص داده است که باید انقلابی در ایجاد اشتغال در مازندران انجام شود.

فرماندار ساری به کاهش ذخایر آبی آشار کرد و افزود: با توجه به کاهش بارندگی 25 درصد مزارع کشاورزی در معرض خشکسالی قرار دارند که باید برنامه ریزی درست برای مصرف بهینه آب انجام شود.