محمد باقر قالیباف ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای بدر و خیبر، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه مشارکت مردم از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمد و لازمه سربلندی امروز کشور، مشارکت مردم در رفع مشکلات است.

وی ادامه داد: امروزه حوزه اقتصادی کشور دچار یک چالش و ضعف بزرگی بوده و تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی، مشارکت دادن مردم در امور کشور است؛ دولت باید در مشارکت دادن مردم در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی از هشت سال دفاع مقدس الگو گرفته و با مردم تعامل داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: تا قبل از ورود مردم در اداره جنگ، هیچ پیشرفتی حاصل نشده بود ولی با مشارکت و اداره مردمی در دفاع مقدس، پیروزی‌های بیشتری حاصل شد؛ متاسفانه امروزه عدم استفاده از مردم در اداره کشور و در دست گرفتن دولت توسط عده‎‌ای محدود باعث بروز مشکلات عدیده فرهنگی، اقتصادی و معیشتی شده و تنها راه برون‌رفت از چالش‌های پیش رو میدان دادن به مردم توسط دولت است.

قالیباف با بیان اینکه دولت کمترین توجهی به مستضعفان ندارد، یادآور شد: انقلاب ما انقلاب مستضعفان بوده و امروزه باید در ارج نهادن به مستضعفان جامعه اهتمام ویژه‌ای شود؛ کسانی که با چپاول پول مردم به درجه بهتری رسیده‌اند باید نگاه‌ها را عوض کرده و در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

این مسئول رمز پیروزی و موفقیت ایران در دفاع مقدس را سه ویژگی دانست و افزود: بدون تردید مدیریت مردمی جنگ، تقویت حس ایثار و شهادت طلبی و مشارکت در پرداخت هزینه با فدا کردن جان و مال خود در دفاع از کشور سه عامل موثر در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس است؛ امروز برای اداره امور کشور نیازمند تبیین فرهنگ ازخودگذشتگی هستیم و هرگز نباید اختلافات مانع از خدمت به مردم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید نگاه‌مان را از بیرون به سمت توان و قدرت مردم خود برگردانیم و اولویت را در دانش جوانان خود قرار دهیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف والای خود دو بال مردم و اسلام را ارج نهاده و در سایه حضور مردم در همه صحنه‌های کشور و در راستای حفظ حریم اسلام حرکت می‌کند.