پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علیرضا جلولی- لابلای خبرهای پُربسامد این روزها از قبیل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج و ماجرای توحش فرقه دراویش پاسداران تهران، از این نکته نباید غافل بود که امروز دقیقا ۱۰۰ روز از زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه می‌گذرد و وضعیت مردم نجیب زلزله‌زده استان کرمانشاه همچنان نابسامان است و با هر پدیده معمولی دیگر طبیعت، از جمله باد و باران و برف و سرما، وضعیت تا مرز بحران پیش می‌رود و زندگی بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌شود.

داغ از دست دادن عزیزان در زلزله به اندازه کافی برای مردم زلزله‌زده سنگین بود و انتظار می‌رفت که لااقل نگرانی از امدادرسانی و بازسازی و بهسازی و اسکان حادثه‌دیدگان، غم دیگری بر غم‌های مردم نیفزاید. اما متأسفانه وضعیت مردم چادرنشین و حتی کانکس نشین هم خوب نیست و زندگی آنان بسیار سخت و پرمشقت است.

از ابتدا هم امیدی به سلبریتی‌ها و لمپن‌ها و شومن‌هایی که با سوءاستفاده از احساسات مردم، کمک‌های نقدی میلیاردی آنان را در حساب‌های شخصی جمع‌آوری کردند، نبود و اکنون نیز نیست.

کمتر از یک ماه به سال نو باقی مانده و شب عید زلزله‌زدگان، احتمالا همچنان سرد خواهد بود و بارش‌های آسمانی هم هر لحظه تهدیدی بالقوه خواهد بود. با توان ضعیف و فرسوده مدیریتی و اجرایی و سطح دغدغه‌مندی دولتمردان هم انتظار خاصی برای مرتفع شدن مشکلات زلزله‌زدگان نمی‌رود همچنان که تابحال کاری انجام نداده‌اند وگرنه به رسم عادت گزارش‌های ۱۰۰ روزه، لااقل امروز در مقام خواندن انشاء هم که شده، از اقداماتشان به افکار عمومی می‌گفتند.