پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علیرضا جلولی- هرچند روزانه نزدیک به پنجاه نفر از هموطنان در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند اما خبر سقوط هواپیما و واژگونی اتوبوس در یک روز، به اندازه زیادی تراژیک و تأسف آور است. با چنین حوادثی به استقبال فصل پررونق سفرهای پایان سال رفتن، بسیار نگران کننده است.

از یک سو بی‌احتیاطی ذاتی ایرانی‌ها در رانندگی بخصوص در جاده‌ها که چاشنی سرعت هم به آن اضافه می‌شود و از سوی دیگر کیفیت نازل خودروهای سواری در استحکام و ایمنی و از طرف دیگر نامناسب بودن برخی بسترهای پرتردد جاده‌ای که حادثه‌خیز هستند، عوامل محرک حوادث جاده‌ای در سفرهای پایان سال خواهند بود.

در این میان آنچه که می‌تواند باعث کاهش حوادث و تلفات جانی در سفرهای پایان سال گردد، مدیریت مناسب امکانات و تجهیزات و عوامل دخیل در ایمنی و آسایش مسافران است که بر عهده وزارت راه است.

حوادث حمل و نقلی چند سال اخیر نظیر برخورد و آتش سوزی قطار سمنان و کشتی سانچی و سقوط هواپیما و دریاچه شدن محوطه فرودگاه امام و... و نحوه مواجهه طلبکارانه و بعضا توهین‌آمیز وزیر راه به ما می‌گوید این وزارتخانه در لحظه نیاز، مسئولیت‌پذیر نیست و در نتیجه از عامل مدیریت، آبی برای مسافران نوروزی گرم نمی‌شود و هرکس تا آنجا که اختیار عمل دارد، باید خود جانب احتیاط را رعایت کند تا عید بسیاری از خانواده‌های ایرانی عزا نگردد. ان‌شاءالله