مجتبی شاکری عضو شورای شهر در گفتگو با خبرنگار پارس نیوز با ارائه پیشنهاد مبارزه ای در مقوله فساد به شهردار تهران گفت: پیشنهاد می شود آقای نجفی روی این گزاره مبارزه با فساد ایستادگی کنند و  با مراجع قضایی درارتباط باشند نه اینکه مردم را بهترین داور برای موضوعی که بیشتر شعار است تا حقیقت فرا بخوانند!! صرف حرف زدن کفایت نمی کند اگر تنها با حرف وتهمت می شد مدیر شد!! تا کنون مدیران بسیاری روی کار می آمدند که فقط حرف زدند و تهمت. بالاخره نظام از نهادی به نام قوه قضاییه یا سازمان بازرسی و...برخوردار است که مسوول بررسی جرایم وقضاوت است.هنوز هم دیر نشده اگرجنبه ادعایی  مطالب ایشان به لحاظ قضایی تکمیل است تقاضامندیم در اسرع وقت آن را  به قوه قضاییه یا سازمان بازرسی کل کشور ارجاع دهند، لذا قبل از اینکه یک مطلبی راعلنی وآشکارکنند بهتر است از مسیر قانونی آن را طی کنند .

وی با طرح چند سوال از دوران حضور آقای نجفی در شورای شهر خاطر نشان شد: مسلما مردم خواهان برافراشته شدن پرچم عدالت هستند چرا که عدالت خواهی حق طبیعی وخواست همیشگی بشر بوده است. فریاد یافتم یافتم در کشوری که زیر پرچم ولایت فقیه وقانون اساسی زندگی می کند معنایی ندارد چرا که قانون ملزم است که مسوولین  را در معرض قضاوت قرار دهد اما اینکه این مسیر طی شده یا طی نمی شود اتفاقا سوالی است که آقای نجفی باید به آن جواب دهند که چگونه قانون اجرا نشده درحالی که شما از ده سال گذشته امکان مراجعه به مراجع ذی صلاح قضایی را داشته اید؟ آیا در حد یک تذکر وسوال هم نمی توانستید پرچم عدالت خواهی اتان را برافرازید؟ چرا درتمام این مدت پرچم مبارزه با فسادتان روی زمین بود آیا طرح این سوال وپاسخ دادن به آن وظیفه مردم وشما نیست؟

شاکری در پاسخ به ادعای( حاضرم هزینه های بیشتری بپردازم )به دکتر نجفی گفت: آیا شش سالی که در شورای شهر حضور داشتید آنقدر هوشیار نبودید که همان زمان با شجاعت و صراحت بیان به خاطر مردم هزینه بدهید؟ آیا آن زمان در برابر بودجه ها وهزینه های شهرداری که شورا تصویب می کرد حاضر به دفاع قاطعانه از حق مردم ومبارز با فساد نبودید؟ آیا آن زمان نمی توانستید با حسابرسان دیمی برخورد کنید؟ آیا به این موضوع واقف نبودید که در همه جای دنیا نماینده از حق اعتراض برخوردار است؟ آیا نمی دانستید که مردم برای حقوق دادن به نماینده که به آنها رای نداده اند بلکه او را برای حرف زدن, استیضاح کردن, سوال پیچ کردن وتذکر دادن راهی مجلس کرده اند؟ آیا الان فیگور مبارزاتی گرفته اید در حالی که خود قدم به قدم با بودجه گذاریها وحسابرسی ها همراه بوده اید؟بی شک ژست مبارزاتی امروز شما با عملکردتان در ده سال پیش به هیچ وجه همخوانی ندارد.

وی درخصوص ادعای مبارزه با فساد آقای نجفی گفت: متکلم وحده بودن نه هنراست نه کفایت می کند! زمانی که اسناد شما در محضر قانون مهر تایید خورد آن هنگام می توان برای ژست مبارزه با فساد شما هورا کشید.

وی در پایان تاکید کرد: بنده از مدیران شهرداری تهران تقاضا می کنم در برابر تهمت وافتراهای شهردار تهران با دست پر از پاسخگویی به میدان بیایند و با ارائه اسناد ومدارک را بیاورند فساد مطرح شده از سوی شهردار فعلی را رد کنند. حضور به موقع مدیران شهرداری سابق در پاسخگویی و شفاف سازی ادعای واقعی با ادعای پوشالی نیاز امروز ما در رد ادعاهای احساسی و سیاسی است.جا به جایی ردیف خهای بودجه موضوعی است که کارشناسان به خوبی با آن آشنا هستند ، پروژ عمرانی زمانی به منصه ظهور می رسد که همه عوامل محقق کننده آن در کنار هم باشد لذا زمانی که یک یا چند مولفه عمرانی محقق نباد ممکن است بودجه مورد نظر در تحقق پروژه دیگری لحاظ شود از این رو حضور به موقع کارشناسان ومدیران سابق و فعلی شهرداری در برخورد با تهمت وافترا به مدیریت جهادی امری الزامی است.