محصولات لبنی پُرچرب، یکی از منابع اصلی چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی آمریکایی هستند. این نوع چربی با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط است و خطرات مختلف دیگری هم برای سلامتی انسان‌ها به بار می‌آورد.

 محصولات لبنی پُرچرب، یکی از منابع اصلی چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی آمریکایی هستند. این نوع چربی با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط است و خطرات مختلف دیگری هم برای سلامتی انسان‌ها به بار می‌آورد. از طرف دیگر، مواد غذایی پُرچرب‌تر به‌طور طبیعی حاوی کالری بیشتری هستند و می‌توانند خطر ابتلا به چاقی را افزایش دهند. همین مساله باعث شکل‌گیری تصور مشابهی درباره محصولات لبنی پُرچرب شده است.

با توجه به همین دلایل است که سازمان‌های معتبری مثل انجمن قلب آمریکا (AHA) و انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کنند که از محصولات لبنی کم‌چرب یا بدون چربی استفاده کنید. با این‌حال، حتی اگر این انتخاب غذایی را بپذیرید، هنوز هم محصولات لبنی پُرچرب در رژیم غذایی شما باقی می‌مانند.

بعضی افراد در چنین شرایطی تصمیم می‌گیرند که مقداری از محصولات لبنی پُرچرب و مقداری از ماست یونانی یا قهوه استفاده کنند. شاید این روش تغذیه‌ای سالمی باشد، اما با غذاهای دیگری که حاوی لبنیات پُرچرب هستند و هر روز آن‌ها را می‌خورید چه می‌کنید؟ پنیری که همراه با ساندویچ است، پنیر درون لازانیا، پنیر و خامه پاستا و... . واقعیت این است که مقدار لبنیات پُرچربی که در طول هفته می‌خوریم، بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم.