حسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت به تعهدات مالی خود در قبال شهرداری عمل نکرده است، اظهار کرد: رئیس شورای شهر تهران در جلسه‌ای با حضور استاندار تهران به عنوان نماینده عالی دولت مطرح کرد که دولت تنها سهم ناچیزی از تعهدات مالی خود را پرداخت کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت به تعهدات خود در خصوص تامین اعتبارات مترو هم عمل نکرده است، اظهار کرد: البته باید صبر کرد لایحه بودجه دولت عملی شود تا ببینیم برای سال آینده چه تصمیماتی گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در دو بخش قابل طرح است، گفت: یک بخش، احکام و ردیف‌های بودجه‌ای سنواتی یا قوانین مصوب اجرا نشده قبلی است و بخش دیگر هم میزان اجرای تعهدات دولت طبق سنوات گذشته است.

رسولی با تاکید بر اینکه بخشی از این احکام و ردیف‌ها الزام‌آور است، تصریح کرد: در این موارد دولت در سند بودجه سالیانه کشور و یا سایر قوانین موظف به انجام آن‌ها است و در بخش دیگر قانون‌گذار به دولت اجازه داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه برای بودجه سال 97 در حال رایزنی هستیم، خاطرنشان کرد: هفته گذشته با نوبخت سخنگوی دولت و ترکیبی از نمایندگان تهران در مجلس و شورای شهر ملاقاتی داشتیم که این دو بخش را دنبال کردیم و اکنون منتظر هستیم که ببینیم نتیجه آن چه می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود طی سال‌های گذشته دولت‌های قبلی و فعلی در پاره‌ای از این موارد حقوقی اصلا اقدامی به عمل نیاورده‌اند و یا تنها بخش کوچکی از تعهدات مالی خود را پرداخت کرده اند.