فواید سلامتی کلم بروکسل به دلیل فیبر، ویتامین و محتوای کاروتنوئید آن است، همچنین مصرف این ماده غذایی تاثیرات مفیدی بر بدن دارد.

فیبر برای سلامت قلبی-عروقی

کلم بروکسل سرشار از فیبر غذایی است. براساس انستیتوی پزشکی ایالات متحده، مصرف یک فنجان از این ماده غذایی ۳.۳ گرم فیبر برای بدن فراهم می کند، که شامل ۱۳ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای بانوان و ۹ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای مردان است. فیبر به کاهش سطوح کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری قلبی-عروقی از جمله بیماری عروق کرونر قلب و سکته کمک می کند. کلم بروکسل همچنین باعث کاهش خطر حمله قلبی و حفاظت از بدن در برابر دیابت نوع ۲ می شود.

کاروتنوئیدها برای سلامت بینایی

کلم بروکسل حامی سلامت بینایی بوده، زیرا حاوی ویتامین A و کاروتنوئیدهای لوتئین و زیگزانتین است. لوتئین، زیگزانتین و ویتامین A به حمایت از عملکرد شبکیه چشم کمک می کنند. ویتامین A به شبکیه چشم در شناسایی رنگ به ویژه در شب کمک می کند، در حالیکه لوتئین و زیگزانتین نور را فیلتر می کنند تا شبکبه چشم در معرض آسیب اشعه های نور قرار نگیرد. براساس انستیتوی پزشکی ایالات متحده، مصرف یک فنجان کلم بروکسل ۶۶۴ واحد بین الملل ویتامین A برای بدن فراهم می کند که شامل ۲۸ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای بانوان و ۲۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای مردان است. همچنین طبق انستیتوی لینوس پاولینگ در ایالات متحده، یک فنجان کلم بروکسل حاوی ۱,۳۹۹ میکروگرم لوتئین و زیگزانتین می باشد.

ویتامین C و ویتامین K برای سلامت استخوان

کلم بروکسل حاوی ویتامین هایی برای حفظ استحکام سیستم اسکلتی بدن است. این ماده غذایی حاوی ویتامین C (یک ماده مغذی مورد نیاز برای ساخت کلاژن در بافت استخوانی) و ویتامین K (ویتامین مورد نیاز برای بهبود مینرالیزاسیون استخوان) است. سطوح پایین ویتامین C باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود، در حالیکه میزان پایین دریافت ویتامین K با افزایش خطر شکستگی لگن همراه است. براساس انستیتوی پزشکی ایالات متحده، یک فنجان کلم بروکسل ۱۵۶ میکروگرم ویتامین K دارد که تامین کننده ی ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به این ویتامین می باشد. همچنین همین میزان از کلم بروکسل حاوی ۷۶ میلی گرم ویتامین C بوده که معادل ۸۴ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای مردان و ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای بانوان است.