گشتاسب مدیریت بحران محیط زیست استان فارس در خصوص  آتش سوزی جنگل های پاسارگاد تنگ بلاغی این استان گفت : تاکنون حدود ۲۵۰۰ هکتار از جنگل های پاسارگاد در منطقه تنگه بلاغی استان فارس با درختان ۲۰۰ ساله در آتش سوخته و همچنان روند حریق ادامه دارد .

وی در خصوص زمان آتش سوزی و چرایی عدم مهار حریق تصریح کرد :آتش صبح دیروز(چهارشنبه) به دامن طبیعت زیبای منطقه پاسارگاد در تنگه‌ بلاغی یا تنگه‌خرسی افتاده و طی 24 ساعت گذشته به وسیله باد بخش زیادی از گیاهان این منطقه خصوصا درختان و درختچه‌ها را خاکستر کرده است.

مدیریت بحران محیط زیست حاضر در منطقه با بیان اینکه از عصر چهارشنبه گروه‌های مردمی برای کمک به سمت این منطقه حرکت کرده‌اند افزود :علی‌رغم حضور گسترده مردم، به‌دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، نبود سیستم‌های اطفاء حریق پیشرفته و نیروهای تعلیم دیده، اطفاء آن تا کنون ممکن نشده است.

گشتاسب بیان داشت :تنها نیروهای مردمی، بسیج و تعدادی از مأموران محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه حضور دارند که با توجه به وسعت حریق جوابگو نیست.

وی ادامه داد :برای رسیدن به منطقه آتش سوزی حدود ۶ ساعت پیاده روی لازم است، بنابراین اولویت همکاری مسئولان ،اعزام بالگرد به منطقه است تا نیروهای مردمی به سرعت به منطقه برسند.