به گزارش پارس، محمد علی طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهار آتش سوزی جنگل روستای زیارت کلا در حاشیه پارک ملی هزارجریب، اشاره و اظهار کرد: شب گذشته، 7 دی مامورین یگان حفاظت محیط زیست نکا در حین گشت و کنترل شبانه متوجه آتش سوزی در جنگل‌های روستای زیارت‌کلا شدند که با حضور به موقع در محل و با کمک مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی، نکا چوب، نیرو انتظامی و مردم بومی موفق شدند آتش سوزی را مهار کنند.


وی ادامه داد: آتش‌سوزی در محدوده جنگلی روستای زیارت‌کلا بوده و خارج از محدوده چهارگانه اراضی است. مهار آتش سوزی از ساعت 11 شب تا 5 صبح امروز، 8 دی ادامه داشته است. آتش‌سوزی در سه نقطه از جنگل اتفاق افتاده و عمدی بوده است.

رییس محیط زیست نکا با اشاره به اینکه حدود 5 تا 6 هکتار از اراضی جنگلی دچار حریق شده است، تصریح کرد: در این آتش سوزی خوشبختانه به حیات وحش آسیبی وارد نشده اما گونه‌هایی از درختان ممرز، راش، ولیک و تعدادی سوزنی برگ دست کاشت دچار حریق شده‌اند.

طالبی اظهار کرد: به دلیل فرسایش خاک، تغییر کاربری اراضی، سیستم کاشت، میزان بارندگی و تغییر آب و هوا تمام گونه‌های حیات وحش و محیط زیست در معرض تهدید قرار دارند، بنابراین افراد بومی باید برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و حیات وحش بیشتر همکاری کنند.