سیدمحمدحسین میردهقان در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه بیمارستان رضوی از 26 اردیبهشت تا 3 خرداد بیماران تومور مغزی را به صورت رایگان درمان می‌کند، گفت: در تماسی که رئیس بیمارستان رضوی با بنده داشت اصل قضیه تکذیب شد.

وی افزود: موضوع این است که در آن زمان قرار است یک کنگره با حضور جراحان مغز و اعصاب از کشورهای مختلف برگزار شود و همچون سایر همایش‌ها تبادل علمی و بحث و بررسی صورت می‌گیرد که قطعا ما از این موضوع در راستای ارتقای جایگاه علمی کشور استقبال می‌کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تأکید کرد:‌ اما هرگونه دخالت در بحث درمان نیاز به مجوز وزارت بهداشت دارد و هیچ پزشکی بدون تأیید مدرک تحصیلی و پروانه مطب حق دخالت در امور درمانی در هیچ یک از شهرهای ایران را ندارد.

میردهقان تصریح کرد: ممکن است یکی از مفاخر علمی در یکی از رشته‌ها حضور داشته باشد که باز هم برای هر اقدامی نیازمند مجوز از وزارت بهداشت خواهد بود.

وی ادامه داد: در واقع هر پزشکی که بخواهد در ایران عمل جراحی کند و در امر درمان دخالت کند باید مدرکش از طرف ایران تأیید شود.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در واقع ما باید حقوق بیمار را رعایت کنیم و بیماران باید بدانند که چه شخصی آنها را عمل می‌کند و اگر مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگو خواهد بود.

مدتی است که اخباری تحت این عنوان که بیمارستان رضوی از تاریخ ۲۶ اردیبهشت الی ۳ خرداد ۹۵، بیماران تومور مغزی بی بضاعت را توسط تیم پزشکی ایرانی- آلمانی بصورت رایگان درمان می‌کند؛ در فضای مجازی منتشر می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده خبر توسط مسئولان مربوط تکذیب شد.