ساعت 7 غروب بود که طیبه 35 ساله و آرمین 4 ساله به همراه دو دختردایی خانواده سوار بر چرخ و فلک بزرگ پارک آزادی برازجان شدند. بچه‌ها هیجان زیادی داشتند اما هیچ کس تصور نمی‌کرد این آخرین خنده‌های طیبه و آخرین آغوش او برای پسرش باشد. همه سوار شده بودند و با روشن‌شدن دستگاه، کابین‌های پلاستیکی به سمت بالا حرکت کرد. صدای خنده بچه‌ها به گوش می‌رسید که ناگهان در ارتفاع تقریبا 12 متری، کابین طیبه و پسرش تکان‌های عجیبی خورد و ناگهان از جا در رفت. صحنه وحشتناکی بود. خنده بر لبان همه خشک شد و جیغ و فریاد فضا را پر کرد.

مادر جوان که تلاش زیادی برای نجات پسر خردسالش داشت، در زمان سقوط به میله‌ها برخورد کرد و با شدت زیادی به زمین افتاد و پسر کوچکش نیز چند متری آن طرف‌تر افتاد و از هوش رفت.

امدادگران پس از گزارش حادثه به محل رسیدند و مادر و کودک را به بیمارستان انتقال دادند. کودک خردسال که از ناحیه سر، صورت، دست و پا دچار شکستگی شده بود، در بیمارستان و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد اما مادر جوان در اتاق CPR دوام نیاورد و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

محمدعلی دهقان رئیس اورژانس دشتستان در این‌باره گفت: گزارش این حادثه حدود ساعت 19 و 20 دقیقه به ما مخابره شد و یک آمبولانس را به محل اعزام کردیم. دو مجروح و به‌ویژه زن جوان آسیب شدیدی دیده بودند و به همین خاطر طیبه 35 ساله با وجود تلاش پزشکان در بیمارستان جان باخت. آرمین 4 ساله نیز که ضریب هوشی‌اش بین 15 تا 10 در نوسان بود، در بیمارستان بستری شد که پزشکان امید زیادی به زنده‌ماندن او دارند.

گفت‌وگو با برادر قربانی

مجید محمدی‌پور برادر طیبه که شاهد صحنه سقوط خواهر و خواهرزاده‌اش بود، در این‌باره گفت: صحنه وحشت‌آوری بود. خواهر و خواهرزاده‌ام داخل چرخ و فلک بودند و بالا می‌رفتند. کابین از پایین تکان می‌خورد و من حس می‌کردم که هر لحظه احتمال سقوط وجود دارد. خواهر و خواهرزاده‌ام به بالاترین نقطه چرخ و فلک رسیده بودند و کابین‌ها در حال دور زدن بود که ناگهان تکان‌ها شدیدتر شد و چرخ و فلک قفل کرد و خواهر و خواهرزاده‌ام پایین افتادند.

بر اساس این گزارش، گمانه‌زنی درباره علت این حادثه در حالی ادامه دارد که منابع آگاه از غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز تفریحی خبر داده‌اند.

مهندس عبدالحمید کریم‌آزاد، معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری دشتستان در این‌باره گفت: شایعات درباره پلمب این مجموعه پیش از تعطیلات کذب است. این پارک در قراردادی سه ساله از سوی شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده بود و با توجه به ایراداتی که داشت، قرار بود پس از رفع عیوب مورد بازدید قرار گیرد که این روند مشمول زمان شد و مسئولان پارک به صورت غیرمجاز اقدام به فعالیت کردند.

وی افزود: فرمانداری از 18 دی‌ماه 94 به همه شهرداری‌های تابعه نامه‌ای ارسال کرده و نسبت به استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها تأکید کرده بود و این پارک نیز مشمول این نامه شده بود.

پس از این حادثه تلخ، این پارک بازی پلمب شد و علت حادثه در دست بررسی قرار گرفت.

در حال حاضر موضوع از طریق اداره استاندارد در حال بررسی است و هنوز نمی‌توان به طور دقیق درباره علت آن صحبت کرد.

براساس اسناد موجود، تجهیزات این پارک از روز 29 تیرماه سال گذشته تا 29 تیرماه امسال بیمه بوده است.