سید جواد علوی درباره خواص سیب اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی ایران سیب شیرین دارای طبیعت گرم و تر است.

خوردن شکوفه سیب برای رفع اخلاط متعفن سینه بسیار مناسب است

به گفته وی همه انواع سیب قوت دل(قلب), دماغ(مغز) و جگر(کبد) داده، رفع خفقان(قلب گرفتگی) و تنگی نفس می‌کند. خوردن شکوفه سیب برای رفع اخلاط متعفن سینه بسیار مناسب است.

این کارشناس طب سنتی بیان کرد: اگر سیب با با خوردنی‌های مفرح مانند بیدمشک و گلاب مصرف شود, تفریح و نشاط افراد را افزایش می‌دهد، همچنین مربای سیب بهتر از سایر اشکال آن مانند: سیب خام, آب و رب آن بوده و افراد از خوردن آن هیچ ضرری نمی‌بینند.

زیاد خوردن سیب خام و نارس باعث فراموشی, ایجاد تمدد و کشیدگی اعضای بدن می‌شود

علوی بیان کرد: زیاد خوردن سیب به خصوص خام و نارس آن باعث فراموشی، تولید باد و گاز، ایجاد تمدد و کشیدگی اعضای بدن و ایجاد درد و پرش در عضلات است و مُصلحش دارچین و غذاهای لطیف مانند شیر و برنج (شیر برنج) و فرنی و ترحلوا است.

وی بیان کرد: در کتاب نسخه حکیم مومن (محمد مومن حسینی دیلمی تنکابنی) آمده است که مصرف سیب ترش مضر سینه و ریاح عروق بوده و مصلحش گلقند و دارچین است.

سیب همه ویژگی‌های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: سیب همه ویژگی‌های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. قند طبیعی سیب با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل اُفت قند خون در طول روز می‌شود.

علوی درباره "به" نیز خاطرنشان کرد: هم مصرف خوراکی و هم بوئیدن میوه "به"، موجب تفریح و نشاط و تقویت قلب و مغز و قوای مربوط به آنها می‌شود، همچنین موجب قطع حالت تهوع و استفراغ نیز می‌شود.